DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

Bemutatta új fejlesztéseit a Ferrari és a Red Bull

Az élmezőnyből két csapat hozott igazán jelentős újításokat az F1-es Belga Nagydíjra: mutatjuk a teljes mezőny fejlesztéseit a spái hétvégére.

A Ferrari és a Red Bull is jelentősebb fejlesztési csomagokkal érkezett meg Spába, ahogy arra számíthattunk is az előzetes információk alapján.

Az olaszok bemutatták a teljesen átrajzolt, új geometriát kapó hátsó futóművet, amitől állítólag azt várják, hogy megoldja az autó idén folyamatosan meglévő hasmagasság-problémáját – sokszor kiderült, hogy ha az optimális magasságra engedik le, akkor elkopik az alja, feljebb viszont nem dolgozik úgy, ahogy tervezték. Ezt mozoghatja ki az átdolgozott futómű, és ennek érdekében az autó hátsó részén lévő kisebb légterelők, lengőkar-borítások is megújultak.

f1-ferrari-fejlesztések



Ezen felül hozzátettek még egy kissé megnyírt hátsó szárnyelemet is, de ezt pályaspecifikus megoldásként mutatták be a spái légellenállás érdekében.

A Red Bull sok mindent módosított: átrajzolta az első futómű elemeinek borítását a jobb légáramlás érdekében, megújult az első szárny első két eleme, amivel a generált leszorítóerőt másképp osztják el innentől – talán ez a legfontosabb módosítás.

Emellett a hátsó kerekek körüli kis szárnyacskákat is átdolgozták a stabilabb légáramlás érdekében, de hivatalosan megbízhatósági okokból az oldaldobozok belépőit, illetve a motorborítást is megváltoztatták – a topcsapatok közül így ők hozták a legtöbb újítást.

 

Csendesebb maradt a McLaren és a Mercedes

A Mercedes az első szárnyon és a hátsó kerekek körüli terelő elemeken változtatott, a McLaren pedig csak egy pályaspecifikus, ide kitalált légellenállást produkáló hátsó szárnyat mutatott be pénteken a kötelező prezentáción.

Ugyanezt tette meg az Alpine és a Racing Bulls is, utóbbi a diffúzort is hozzáigazította ehhez, míg a Sauber és a Haas semmilyen fejlesztést nem hozott magával Spába.

 

Az Aston és a Williams is fejlesztett

A középmezőnyből két csapatot emelhetünk ki, az Aston Martin és a Williams érkezett komolyabb csomaggal Belgiumba. 

A zöldek egy új első szárnyat, orrkúpot, hátsó szárnyat és hátsó övszárnyat hozott, ezek jelentős része a tájékoztatás szerint pályaspecifikus jellegű, de egyébként is most érkezett meg egy jelentősebb csomag.

A Williams nem a szárnyakon módosított, hanem a padlólemez élein és szélein, ehhez hozzáigazította az oldaldobozok belépő nyílásait, illetve a motorborítást is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: