A Right Formula az elmúlt években a sport egyik legsikeresebb marketingügynökségévé vált, olyan partnerekkel, mint a Hilton, a Pirelli vagy az ExxonMobil.
Fenwick részletesen mesélt a szponzorációs világ működéséről, friss kampánytrendekről és az F1 üzleti átalakulásáról – a Formula.hu most az interjú legérdekesebb részleteit szemlézi.
A legjobb, nem a legnagyobb
„A Right Formula megalapításakor nem az volt a célunk, hogy a legnagyobbak – hanem az, hogy a legjobbak legyünk. Ezért a legjobb embereket kerestem meg, akár a stratégia, akár a kreatív, a digitális, az eseményszervezés vagy éppen a tartalomgyártás területén” – magyarázta Fenwick, amikor a kezdetekről kérdeztük.
Az ügynökség első kliense a Hilton volt, amely azóta is kitart a Right Formula mellett – sőt, a Pirelli 10, az SAP pedig 12 éve dolgozik velük.
„Sokan meg sem próbálták volna”
Fenwick több emlékezetes kampányról is beszélt, az egyik legkülönlegesebb az USA Nagydíjhoz köthető: „A Myprotein márkával és a Williams csapattal közösen Austinban egy hatalmas monster truckot küldtünk a pályára, teljes Williams–Myprotein dizájnban, az ’Everything is bigger in Texas’ szlogennel. Egy héttel a verseny előtt született meg az ötlet – sok cég bele sem vágott volna.”
Egy másik példa az ExxonMobil új ’99’ üzemanyagának népszerűsítése volt: „A Red Bull-versenyzőkkel jégkrém-tematikájú versenyt rendeztünk a 99-es szám jegyében, egy másik videóban pedig lufikat kellett kipukkasztaniuk a bukósisakjukon lévő tüskékkel. A tartalom bejárta a világot.”
Miért a Formula–1 a legjobb terep?
Fenwick szerint az F1 ma a világ egyik legértékesebb felületét kínálja a szponzorok számára: „Jelenleg az összes globális szponzorációs bevétel 6,6%-a kötődik a Formula–1-hez – ez óriási arány. Ráadásul kevés sport mondhatja el magáról, hogy valóban globális szinten működik.”
Ezért is jelennek meg a sportban egyre komolyabb szereplők: „5–10 évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy a Qatar Airways vagy az LVMH megjelenik az F1-ben. Utóbbi állítólag évente 100 millió eurót költ, 10 éves szerződésben. Ez példátlan.”
A jövő kulcsa: fiatal közönség és új márkák
„Rendkívül bíztató, hogy a női nézők aránya 30%-ról 41%-ra emelkedett, és a leggyorsabban növekvő szegmens a 16–24 éves korosztály” – mutatott rá Fenwick, hozzátéve: „Az F1 számára kulcsfontosságú, hogy ne dőljön hátra – új trendekhez kell alkalmazkodnia. A fenntarthatóság, a DE&I (sokszínűség, méltányosság és befogadás – a szerk.) és a digitális jelenlét mind olyan területek, ahol többet is tehetünk.”