Egy hete a Japán Nagydíj unalomba fulladt stratégiai szempontból (is), köszönhetően a szokottnál hűvösebb időnek és mindenekelőtt a gumikat kevésbé koptató újraaszfaltozott szekciónak, a Pirelli előrejelzése viszont Bahreinre már sokkal változatosabb versenyképet ígér.
Bár az egy kiállást sem tartja elképzelhetetlen a gumigyártó, sokkal valószínűbb Szahírban a kétkiállásos stratégia, köszönhetően a forróságnak és az abroncsokat gyorsan koptató pályafelületnek. Azon belül viszont számos opció áll az istállók rendelkezésére, hogyan osztják le a három etapot keverékek terén.
A Pirelli a leginkább a lágy-közepes-közepes taktikát valószínűsíti a gyors gumikopás ellenére is, de az is lehetséges forgatókönyv, hogy valaki a középső etapra a kemény abroncsot rakja fel. Olyan is előfordulhat, hogy a lágy gumit mellőzik a pilóták, és két közepes és egy kemény gumis etappal számolnak, ahogy az is, hogy a futam hajrájában, a már könnyebb F1-es autókra kerülnek fel a lágy abroncsok – de persze mint megszokhattuk, a fenti táblázattól eltérő stratégiák is benne lehetnek a pakliban.
Kinek milyen gumija van az F1-es futamra?
Már csak azért is változatosabb lehet stratégiai szempontból a bahreini futam, mint a suzukai, mert a négy élcsapat versenyzői eltérő gumikészlettel vágnak neki a viadalnak. Abban egyezés van, hogy lágy abroncsból természetesen csak használt szettje van minden Q3-ba jutó pilótának – a darabszámuk aligha befolyásoló tényező.
A másik két keverék eloszlása viszont már érdekesebb. A McLareneknél és a Ferrariknál egy szett kemény és két szett közepes gumi áll rendelkezésre, így náluk kizárt értelemszerűen olyan stratégia, ahol két kemény etapot mennének.
Max Verstappennél fordított a felállás, azaz keményből van két garnitúra gumija, közepesből pedig egy, míg a csapattárs Yuki Tsunodának és a Mercedes párosának pedig mindkét típusból csak egy-egy friss szett maradt a vasárnapi versenyre – azaz kétkiállásos taktika esetén ők biztosan kénytelenek használt lágyat is használni majd.
Abban egyetértettek a pilóták, hogy Bahreinben lehet előzni, a mostani futamot nem az időmérős sorrend, hanem a versenytempó és a gumihasználat fogja meghatározni, a pole-pozíciós Oscar Piastri pedig a szombati sajtótájékoztatón változatos taktikákat is vizionált. Igaz, George Russell szerint a McLarennél mindegy, mit választanak:
„Szerintem túlságosan mindenki előtt járnak. Kiállhatnak korán, kiállhatnak későn, valószínűleg megelőznek minket a pályán” – fogalmazott a Mercedes pilótája, bár hozzátette, hogy miután Lando Norris szombaton csak hatodik lett, talán vasárnap is jöhet meglepetés.
Az F1-es Bahreini Nagydíj rajtsorrendje ide kattintva található, a futam magyar idő szerint 17 órakor startol.