DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 20. szombat
Formula+

A Ferrari hozta a legnagyobb fejlesztést Barcelonára

A Ferrari és az RB egészen komoly, a Red Bull valamivel kisebb, három másik csapat pedig apróbb módosításokat hozott az F1-es Spanyol Nagydíjra.

Három F1-es csapat, köztük a Red Bull és a Ferrari komolyabb fejlesztési csomaggal érkezett Barcelonába, s további három istálló nyúlt hozzá az autóhoz kisebb-nagyobb mértékben: összefoglaljuk az FIA által a versenyhétvége kezdetén menetrendszerűen közreadott, fejlesztéseket tartalmazó dokumentumot.

A Ferrarié a legkomolyabb fejlesztés

A Monacóban idei második győzemét szerző, Kanadában viszont csúfosan leszereplő Ferrarié volt a legnagyobb módosítás a Spanyol Nagydíjat megelőzően. A hátsó szárny elemeit úgy módosították, hogy a közepes/nagy leszorítóerőt igénylő pályákon hatékonyabb beállításokat tegyenek lehetővé.

Az autó borítását is átalakították a maranellóiak: az oldaldobozon és a motorborításon („kólásüveg”) eszközölt formai változtatásoktól az autó hátulja felé tartó légáramlás optimalizálását várják, akárcsak a padlólemez több területén elvégzett kisebb-nagyobb módosításoktól.

barcelona-fejlesztesek-ferrari



Ha pedig sikerül ezt a célt elérni, azt igazán hatékonnyá a módosított diffúzor teheti, melyet a fenti változtatásokkal együtt vet be a Ferrari Barcelonában. Végül pedig az autó egy ritkábban variált részéhez, a halón található aerodinamikai elemekhez is hozzányúlt a Scuderia, továbbfejlesztve az Imolában bevetett módosítást.

A Red Bull mindkét csapata nagyobb csomaggal érkezett

Az oldaldobozt és a hátsó szárnyat is módosította a világbajnoki címvédő istálló, mely utoljára áprilisban tudott a korábban megszokotthoz hasonló domináns formát mutatni. Talán a legfontosabb módosítás az oldaldoboz belépőnyílásának átalakítása annak érdekében, hogy a nyári forróságban a lehető leghatékonyabb hűtést tudják biztosítani minél kevesebb hűtőnyílással.

Az oldaldoboznyílás formájának megváltoztatása más módosításokat is magával hozott: a közlemény értelmében a motorborítást hozzá kellett igazítani ehhez az átalakításhoz, s e két elem frissítése magával vonta a padlólemez átszabását is, hogy összhangban maradjanak egymással.

barcelona-fejlesztesek-redbull

A másik központi változtatás az övszárny módosítása, melynek kiszélesítésétől több leszorítóerőt remélnek az energiaitalosok, a hátsó szárny véglapjait pedig ehhez az átalakításhoz igazították.

A VCARB 01-esen szintén átalakult a hátsó szárny, a vadonatúj fejlesztéstől a közepes/nagy leszorítóerőt igénylő pályákon remélnek előrelépést, míg az új övszárny az eredetileg használt és a monacói sajátosságokhoz igazított változat között jelent átmenetet.

barcelona-fejlesztesek-rb

A padlólemez elejének formájához és magasságához is hozzányúltak a faenzaiak azzal a céllal, hogy módosítsák az erőhatások eloszlását, a motorborítás és ezzel együtt az oldaldoboz belépőnyílásának megváltoztatása pedig az autó hátulja felé tartó légáramot hivatott optimalizálni.

Végül pedig az első fékeket hűtő csatornát is lecserélte az RB, egészen pontosan visszahozták a Monaco előtt használt változatot, ugyanis Barcelonában a fékeket kevésbé kell hűteni, és az így „felszabaduló” levegőt leszorítóerő generálására kívánják fordítani.

Hárman érkeztek kisebb módosításokkal

Az élmezőny másik két tagja, a McLaren és a Mercedes, továbbá a Williams és az Alpine egyáltalán nem változtatott az autóján, hárman viszont igen, igaz, csak visszafogottan. Az Aston Martin az első felfüggesztés, valamint az autó sarkainak módosításával kíván javulást elérni, míg a Haas egy még kisebb változtatást hozott: a hátsó ütközőelemre szereltek fel egy apró szárnyat.

A Stake hozzányúlt a hátsó szárnyához, amelyet ezzel közelebb hoztak a legújabb trend szerinti kialakításhoz, míg a fékhűtést az RB-hez hasonló módon változtatták meg.

barcelona-fejlesztesek-haas

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: