Max Verstappen ezúttal a rajtelsőségeket illetően állított be rekordokat, hiszen a szezon elejétől kezdve zsinórban 7, összesen pedig sorozatban 8 pole-pozíciót szerzett, s mindkettő csúcsot jelent az F1 történetében – előbbit Alain Prosttal, utóbbit Ayrton Sennával holtversenyben tartja.
A holland versenyző 59. győzelme és 39. rajtelsősége volt az imolai, ezzel előbbi örökranglistán a harmadik, utóbbin az ötödik – és ott is marad sokáig, hiszen az újabb előzéshez 32 győzelem, illetve 18 pole szükséges még. A 39 győzelemből 32-t ért el a pole-ból indulva, ezzel megelőzte Sebastian Vettelt, és egyedül harmadik az F1 történetében e mutatót tekintve.
A mostani sikerrel Verstappen győzelmi mutatója 30,7 százalék, amivel a modern éra legjobbja lett Lewis Hamilton megelőzve – egészen pontosan utoljára az 1968-ban elhunyt Jim Clarknak volt utoljára ennél erősebb ez az aránya. A skót legendán kívül Fangio, Ascari, valamint két Indy 500-pilóta rendelkezik még erősebb mutatókkal ennél.
A holland karrierje 104. dobogóját szerezte, amivel Kimi Raikkönent lökte eggyel hátrébb az örökranglistán, és kettőre közelítette meg a holtversenyben negyedik helyen álló Prostot és Fernando Alonsót.
Olaszország a negyedik ország, ahol Verstappen ötször is győzni tudott, a másik három Ausztria, Mexikó és az USA – ezek közül Mexikó az egyetlen, ahol sosem indult egy évben egynél több futamon.
És még egy Verstappenről: ez volt sorozatban a 14. verseny, melyen legalább egy kört az élen töltött, ez mindössze ötödször fordul elő az F1 történetében, eddig kétszer Lewis Hamilton, egyszer-egyszer pedig Jackie Stewart és Michael Schumacher tudta ezt felmutatni.
A Red Bull sorozatban 50. versenyén szerzett pontot, a Ferrari, a McLaren és a Mercedes után a negyedik csapat lettek, akik ezt elmondhatják magukról.
Verstappen 725 ezreddel előzte meg Lando Norrist a futamon, zöld zászló alatt véget érő versenyen utoljára a 2022-es Szaúd-Arábiai Nagydíjon volt ennél szorosabb befutó, akkor Verstappen 549 ezreddel győzte le Leclerc-t.
Verstappen és Norris zsinórban harmadszor végeznek egy futam első két helyén, összesen pedig már nyolcszor zártak ők ketten ebben a két pozícióban. Ha még egyszer megcsinálják, ott lesznek minden idők húsz leggyakoribb „győztes párosa”.
Norris sorozatban harmadik imolai versenyén állhatott dobogóra, ez az első pálya, ahol háromszor is pezsgőzhetett a McLaren brit versenyzője.
A harmadik helyezett Charles Leclerc 100. alkalommal szerzett pontot az F1-ben, ezzel az F1 történetének 20. versenyzője lett, aki eléri ezt a számot.
Leclerc a nagydíjai 76,9 százalékán pontot szerzett, amivel a legalább 10 versenyen induló pilóták közül a negyedik legjobb arányt mutathatja fel Hamilton (87,3), Fangio (84,3) és Verstappen (81,8) után – egyébként közvetlenül mögötte Norris található 76,6-tal.
A Ferrari mindkét versenyzője továbbra is elmondhatja magáról, hogy a sprinteket is beleértve minden idei versenyt az első ötben zártak, melyen rajthoz álltak – utóbbi kitétel Sainz dzsiddai távolléte miatt indokolt. A spanyol az utolsó öt versenyén (három nagydíj, két sprint) minden alkalommal ötödik lett.
Oscar Piastri karrierje során másodszor végzett az időmérő edzés második helyén – de büntetése miatt nem tarthatta meg ezt a pozíciót. Csapattársa, Norris minden eddigi imolai szereplése alkalmával két helyet javított időmérős helyezésén (9., 7., 5. és 3. hely).
Miután Perez kiesett a Q2-ben, immár a McLaren az egyetlen csapat, mely minden idei hétvégén mindkét autóval a Q3-ba jutott – és az egyetlen csapat, mely sosem esett ki a Q3 előtt Imolában.
Az ezúttal kilencedikként záró Lance Stroll a mezőnyből egyedüliként mind a négy Emilia-romagnai Nagydíjon javítani tudott rajtpozícióján.
A 2022-es Szingapúri Nagydíj óta először sikerült a mindenkori faenzai csapatnak két autóval bejutni a Q3-ba, Tsunoda pedig karrierje során harmadszor kvalifikált az első hét közé.
A pontszerzésről lecsúszó Hülkenberg a szezonnyitó óta eltelt hat versenyen kizárólag a 9-11. helyek valamelyikén végzett.
Alexander Albon sorozatban negyedszer kvalifikált a 14. rajthelyre és sorozatban nyolcadszor esett ki a Q2-ben.
Kevin Magnussen rekordot állított be: karrierje során 71. alkalommal esett ki a Q1-ben, amivel beállította a hétvégén az Indy 500 kvalifikációján majdnem „kieső” Marcus Ericsson csúcsát.
A 19. helyen záró Fernando Alonsóval először fordult elő karrierje során, hogy leinti a kockás zászló, de nem az első 17 helyezett között. Kétszer rangsorolták a 18., egyszer pedig a 19. helyen korábban, de ezen alkalmakkor egyszer sem ért célba, hanem a versenytáv 90 százalékának megtétele következtében célbaérőként rangsorolták.
Először fordult elő egy imolai F1-es futamon, hogy egyetlen kieső sem volt az első 24 körben.