Ahogy azt megszokhattuk, több csapat is komoly fejlesztési csomaggal érkezett meg a Formula-1-es szezon első európai állomására. Az FIA által az istállók lejelentett újításai alapján összeállított dokumentum szerint ez most sincs másként: egyedül a Visa Cash App RB nem vitt fejlesztést Imolába, ahol a legjelentősebb átalakításokat épp a topcsapatoknál láthatjuk.
Itt a megújult Ferrari
A legnagyobb érdeklődés természetesen a Ferrari 2.0-snak is nevezett csomagját övezi, amelyet múlt héten Fioranóban már pályára is vitt az alakulat. A Scuderia pedig tényleg szinte a teljes versenygépét átszabta: az FIA dokumentumában összesen hét pontban szedték össze a változtatásokat.
Módosult az első szárny felső elemének profilja a jobb teljesítmény érdekében, a légellenállás csökkentését célzó módon hozzányúltak a hátsó szárnyhoz is. A leglátványosabb az új oldaldoboz és az új P-alakú hűtőnyílás: a Ferrari magyarázata szerint a légáramlatok jobb irányítása a cél – emiatt a halo oldalán is eszközöltek némi módosítást.
Szintén a jobb levegőáramlást szolgálja, hogy csökkent a motorborítás mérete. Mindezekkel összefüggésben a padlólemez szélét is átdolgozták, különösen annak hátsó szekcióját, emellett módosult a diffúzor csatornáinak profilja. Végezetül pedig változtattak a hátsó futóműnél a felső lengőkar borításán is.
Hosszú lista a Red Bullnál, a Mercedesnél és az Aston Martinnál
A többi élcsapat sem tétlenkedett: egyedül a McLaren lóg ki lefelé, amely csak a hátsó szárnyhoz és az övszárnyhoz nyúlt hozzá az Emilia-romagnai Nagydíjra – viszont ők az előző hétvégén, Miamiban vetették be a nagy fejlesztési csomagjukat.
A világbajnok Red Bullnál módosult az első szárny, annak véglapja, valamint a felső két eleme, valamint ezzel összefüggésben az orron is változtattak. Újrapozícionálták a padlólemez élének első szakaszát, valamint a padlólemez felső felületét is átalakított a jobb levegőáramlás érdekében. Emellett egy imolai pályaspecifikus változtatást is eszközöltek az autó hátuljánál: a hátsó keréknél módosítottak a fékhűtés nyílásán.
A Mercedes is vitt fejlesztéseket az Emilia-romagnai Nagydíjra. A W15-ösön változott a padlólemez és annak széle, a hátsó szárnynál pályaspecifikus igények kielégítése okán módosítottak annak felső hegyén, valamint teljesen új kétlapú övszárnyat vittek Imolába, végezetül pedig az autó elejénél hozzányúltak a fékcsatorna belső kialakításához.
A leghosszabb – szám szerint kilencpontos – listát azonban nem ők és még csak nem is a Ferrari, hanem az Aston Martin adta le. Náluk a legszembetűnőbb változás, hogy módosult az első szárny kialakítása és formája elölről, valamint változtattak ezzel összefüggésben az orrkúp végén is. A padlólemez testét, széleit és éleit is átszabták az AMR24-esen, de változott a diffúzor formája is némileg.
Ha pedig mindez nem lenne elég, az Aston hozzányúlt a motorborítás középső részéhez, módosítottak a hátsó futómű külső borításain – itt kihangsúlyozták, hogy a strukturális komponensek viszont nem változtak –, valamint az autó hátsó szekcióján is végrehajtottak kisebb változtatásokat. Mindezek a leszorítóerő növelését célozzák a csapat saját bevallása szerint.
Mi a helyzet az alsóházban?
A Ferrarihoz és az Astonhoz képest a mezőny második felébe tartozó öt istálló elhanyagolható mennyiségű fejlesztéssel érkezett Imolába. Az Alpine például csak a padlólemez szélén, a Williams pedig magán a padlólemezen variált kicsit, míg a Stake a padlólemez bemenő részén módosított.
Egyedül a Haas érkezett némileg részletesebb csomaggal: náluk változott az első szárny véglapja, a hátsó felfüggesztésnél a felső lengőkar borítása, valamint az autó hátuljának kialakítása is. A Visa RB pedig az említett módon nem jelentett le fejlesztést erre a hétvégére.