A megszokottnál rövidebb az a lista, amelyen a Formula-1-es csapatok adott hétvégére szállított újításait gyűjtötte össze az FIA. Ez persze nem meglepő, hiszen a Kínai Nagydíj az évad első sprintfordulója, azaz az istállóknak egyetlen szabadedzés áll rendelkezésére ahhoz, hogy tét nélkül próbálgathassák a fejlesztéseiket.
Emiatt öt alakulat, azaz a mezőny fele hivatalosan semmilyen új csomagot nem jelentett le az FIA-nál: a dokumentum alapján a Red Bull, a Ferrari, a McLaren, az Aston Martin és a Stake/Sauber sem vitt újítást Sanghajba.
Ez azt is jelenti, hogy a mezőny első felét alkotó csapatok közül csak a Mercedes tett így, de ők sem vitték túlzásba: egyedül a pilótafülke két oldalán, a halo mögött jelent meg egy aprócska új elem, amely a leírás szerint a versenyzőfülkéből kiáramló levegő irányítását segíti elő a hátsó szárnyak irányába.
Érdekesség, hogy a Williams egyetlen kínai újítása is halóhoz kapcsolódik: náluk a fejvédő szerkezet első geometriája változott hasonló célzattal. A Visa Cash App RB-nél pedig úgyszintén hasonló területhez nyúltak hozzá: ők a fejtámasz formáját alakították át némileg, amellyel szintén a levegőáramlást igyekeznek javítani.
Az Alpine és a Haas viszi a prímet
Két istálló érkezett komolyabb csomaggal az F1-es Kínai Nagydíjra: az Alpine és a Haas. A franciák ugyanakkor csak Esteban Ocon autójára szerelték fel az újításokat, amelyeket eredetileg csak Miamiban terveztek bevetni. Módosították egyébként a padlólemez testét és annak széleit is, ezzel a légáramlatok igyekeztek jobban terelni a hátsó kerék körül, valamint növelni a leszorítóerőt.
Az Alpine-nal kapcsolatos fontos újdonság még, hogy idén először lesz tartalék karosszériájuk a helyszínen, elkészült ugyanis a harmadik autó (ezzel beelőzték a hasonló problémákkal a törések miatt látványosabban küzdő Williamst), amely ráadásul a franciák szerint könnyebb is, mint az eddigiek, így közelebb kerültek a minimum súlyhatárhoz vele.
A legátfogóbb fejlesztési csomagot viszont nem ők, hanem a Haas szállította Sanghajba. Az amerikaiaknál változott a padlólemez széle, a motorborítás, hozzányúltak az autó hátsó szekciójához, de még egy vékonyabb visszapillantó tükörrel is előrukkoltak: ez utóbbival is az a cél, hogy minimalizálják az elem által felkavart levegő hatását.
Az F1-es Kínai Nagydíj teljes sprintes hétvégi menetrendje ide kattintva tekinthető át.