Hatalmasat zuhant vissza az erősorrendben a 2024-es Formula-1-es szezonra a tavaly még a konstruktőri világbajnokság hatodik helyén végző Alpine, amely négy forduló után sereghajtóként az utolsó pozícióban kullog, természetesen pont nélkül.
A másfél héttel ezelőtti Japán Nagydíjon bevetették az első fejlesztési csomagjukat, amely az időmérőn arra már jó volt, hogy Esteban Ocon bejusson vele a Q2-be, a futam viszont így is a küszködésről szólt a franciák számára – és bár ebben közrejátszhatott az újraindítás utáni koccanásukból adódó sérülés, Ocon szerint valójában nemigen befolyásolta ez a teljesítményüket.
Mindenesetre az Alpine nem lazsál: mint az az enstone-i alakulat sanghaji előzetes sajtóközleményéből kiderül, az istálló újabb adag fejlesztést pakol fel az A524-esre a Kínai Nagydíjon. Viszont nem mindkettőre: csak Ocon kapja meg az újítást, amely a Motorsport.com információi szerint elsősorban egy átalakított padlólemezt takar. A tervek szerint az ezt követő Miami Nagydíjtól újra azonos specifikációval versenyez majd Ocon és csapattársa, Pierre Gasly.
„A legutóbbi verseny Japánban aláhúzta, mekkora kihívással állunk szembe, ha javítani akarunk a teljesítményszintünkön. Fejlesztenünk kell az autó teljesítményén ahhoz, hogy előkelőbb pozíciókért harcolhassunk. Minden területen növelnünk kell a szintet ahhoz, hogy kijuttassuk magunkat ebből a nehéz helyzetből” – fogalmazott a közleményben Bruno Famin, az Alpine F1-es csapatfőnöke.
„Noha jó volt, hogy Suzukába elvihettük az első fejlesztéseket az autóhoz, többre van szükségünk. Rendkívül keményen dolgozott a csapat, és ennek köszönhetően el tudunk vinni egy fejlesztést az egyik autóhoz ezen a hétvégén, egy futammal hamarabb a tervezetthez képest.”
Az Alpine annak ellenére veti be Ocon autóján az említett fejlesztést, hogy Sanghajban sprinthétvégére kerül sor, azaz egyetlen szabadedzés áll majd a rendelkezésükre ahhoz, hogy teszteljék és felmérjék az újítást. Ráadásul tavaly Bakuban egyszer már visszaütött ez épp a francia csapatnál, hogy műszaki problémák és időveszteség miatt nem tudtak kellő információt gyűjteni a tréningen az új csomagról.
A kihívás nehézségével persze Famin is tisztában van: „Az autók teljesen eltérnek a 2019-es specifikációtól, úgyhogy a felkészülés eltért a megszokottól. Jó a pálya hosszú egyenesekkel, néhány nagyon nyújtott kanyarral, amelyek korábban komoly gumikopást idéztek elő. Ha ehhez hozzávesszük, hogy sprinthétvége lesz, így kevesebb lesz a felkészülési idő, roppant fontos lesz, hogy egyből betaláljunk.”