Ahogy arról beszámoltunk, nem javítható a helyszínen Alexander Albon Williamsnének megsérülő karosszériája Melbourne-ben: a brit-thai versenyző az első szabadedzésen állította a falba az FW45-öst, és ez az autó nem tudja folytatni a hétvégén.
A probléma orvosolható lenne azzal, hogy a megsérült karosszéria helyett felhasználják a tartalékot, és átépítenek mindent, de itt jön a probléma: a grove-iak nem rendelkeznek tartalékkal jelen pillanatban.
Ennek pedig az az oka, hogy a télen jelentős változtatást eszközöltek a karosszériák építésével kapcsolatban. Ahogy azt Jánvári Zsolt, a Williams korábbi elektronikai rendszertechnikusa a Formula.hu-nak még a szezon előtt adott technikai összegzésében már elmondta: most érték utol a többiek módszerét.
„A Williamsnél az a nagy változtatás, hogy végre ők is úgy készítik a karosszériát, ahogy mindenki más már régóta: vagyis két ragasztott darabból állítják össze. Ez jelentős fejlődés lehet, ugyanis az előző technológiával folyamatosak voltak a súlyproblémák, így viszont a súlyelosztást is sokkal hatékonyabbra tudják majd faragni” – mondta akkor Jánvári Zsolt, akinek részletes értékelése ezen a linken olvasható!
Normál esetben két karosszériával készül el egy F1-es istálló a téli tesztre, de az első futamra legalább elkészül a harmadik, vagyis az első tartalék is, majd a második-harmadik versenyre megérkezik a negyedik, vagyis a második tartalék.
A Williamsnél azonban a technológiaváltás miatt annyi időt veszítettek a tél folyamán, hogy egyszerűen nem jutottak még el idáig – sőt, a Formula.hu információi szerint a monocoque többször megbukott a törésteszten is, ami szintén visszavetette az istállót. Ezért fordulhat elő az, hogy immár a harmadik F1-es futamnál tartunk, és bár eddig szerencsésen megúszták a komolyabb baleseteket (pedig a dzsiddai városi pályán elég könnyen történhetett volna bármi…), de még mindig nincs tartalékjuk, így utolérte őket a végzet.
Az hab a tortán, hogy a csapat úgy döntött, hogy a hibázó és a balesetet okozó Albon kap még egy lehetőséget, míg a nem (ekkorát) hibázó Sargeant alól kiveszik az autót – aminek csak akkor van reális értelme, ha úgy hiszik, hogy Albonnal a pontszerzésért tudnak harcolni.
Az mindenesetre nem fest túl jó képet a csapatról, hogy csak egy autóval tud rajthoz állni a szezon harmadik futamán – feltéve persze, hogy Albon nem hibázik még egyszer…