Bár a szezon közepén úgy festett, hogy a Mercedes bemasírozik másodikként a Red Bull mögött a végelszámolásnál, a ferrarisok megrázták magukat a nyári szünetet követően, és szép folyamatosan dolgozták le hátrányukat a németekkel szemben.
Mára már csak négy pont az előnye Toto Wolff csapatának, s nem is kérdés, hogy a Ferrarinál a lélektani előny. Ennek ellenére Carlos Sainz már a Q1-ben kiesett a szombati kvalifikáción, de mint oly sok esélyt, ezt is elszalasztotta a Mercedes, hiszen Hamilton sem tudott a Q3-ba jutni.
Végül Leclerc a második, Russell pedig a negyedik helyen zárta az időmérő edzést, így némi előnyben van a Scuderia a Mercedesszel szemben, de mindenki biztos lehet benne, hogy Hamilton és Sainz is fel fog zárkózni a pontszerzők közé a futamon.
Nincs új a nap alatt
A 2023-as szezon mindkét csapat számára úgy kezdődött, ahogy az előző véget ért. A Ferrari egy viszonylag erősebb eredményt érhetett volna el Leclerc révén, ám egy műszaki hiba után kénytelen volt feladni a versenyt, miközben a két Mercedes ugyan visszafogottabb versenyt futott, de stabilan hozta a megszerezhető pontokat.
A szezon feléig bár folyton változott, hogy épp melyik istálló távozott több ponttal egy-egy helyszínről, de a Mercedes előnye egyre csak nőtt, s a Belga Nagydíjat követő nyári szünetre 56 pontos fórral mehetett el pihenni a brackley-i bázisú csapat, s kettejük között még ott volt az egyre gyengébben teljesítő Aston Martin is.
Feltámadó Ferrari
Aztán a Holland Nagydíjon talált valamit a Scuderia, s onnantól kezdve szépen folyamatosan elkezdték ledolgozni a hátrányukat, olyannyira, hogy a zandvoortival együtt hátralévő 11 futamon mindössze egyetlen alkalommal szereztek kevesebb pontot, mint a Mercedes és egyszer „döntetlennel” zárult köztük az egyik hétvége.
Carlos Sainz – minden bizonnyal – idén egyedüliként tudott nem Red Bull-os versenyzőként futamot nyerni, még Szingapúrban, ahol épp a két Mercedesszel vívott öldöklő csatát a győzelemért, na meg a nem kis feltámadást produkáló McLarennel.
Kihagyott meccslabdák
Ahogyan a szezon kezdődött, az nagyszerűen össze is foglalta a 2023-as történéseket, már jó előre, hisz több verseny is volt, amikor a Ferrari csak egy autóval ért célba, vagy már alapból csak eggyel tudott elrajtolni, de a Mercedesek ezt nem tudták kihasználni.
Szingapúrban a Sainzot a győzelemért üldöző Russell-Hamilton páros előbbi tagja az utolsó körben csapta falnak az autót, Katarban pedig egymást ütötte ki a rajtnál a két Mercedes, értékes pontokat eltékozolva ezzel, de Brazíliában is hatalmas lehetőséget szalasztottak el, ahol Leclerc autója már a felvezető körön felmondta a szolgálatot.
Négy pont maradt
Így érkeztünk a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjhoz, ahol mindössze négy egység maradt a szezon felénél még 56 pontra rúgó Mercedes-előnyből. Carlos Sainz a Q1-ben kiesett szombaton, és csak a 16. pozícióból rajtolhat, de a Mercedes sincs sokkal jobb helyzetben, hiszen Hamilton a Q2-ből pottyant ki, és csak a 11. helyet szerezte meg.
Ugyan Russell révén a negyedik helyet elcsípték a brackley-iek, de Leclerc második rajthelye +6 pontot jelent jelen állás szerint a Ferrari számára, ami javukra billentené a mérleg nyelvét, de alighanem Lewis Hamilton és Carlos Sainz is felzárkózik majd a pontszerzők közé a verseny bizonyos pontján. Kérdés persze, hogy a technika ördöge, egy rajtbaleset vagy bármi váratlan történés közbeszól-e...
Mercedes |
Verseny |
Ferrari |
16 +4 | Bahreini Nagydíj | 12 |
38 +8 | Szaúd-arábiai Nagydíj | 26 |
56 +30 | Ausztrál Nagydíj | 26 |
76 +14 | Azerbajdzsáni Nagydíj | 62 |
96 +18 | Miami Nagydíj | 78 |
119 +29 | Monacói Nagydíj | 90 |
152 +62 | Spanyol Nagydíj | 100 |
167 +45 | Kanadai Nagydíj | 122 |
178 +24 | Osztrák Nagydíj | 154 |
203 +46 | Brit Nagydíj | 157 |
223 +56 | Magyar Nagydíj | 167 |
247 +56 | Belga Nagydíj | 191 |
255 +54 | Holland Nagydíj | 201 |
273 +45 | Olasz Nagydíj | 228 |
289 +34 | Szingapúri Nagydíj | 265 |
305 +20 | Japán Nagydíj | 285 |
326 +28 | Katari Nagydíj | 298 |
344 +22 | USA Nagydíj | 322 |
371 +22 | Mexikóvárosi Nagydíj | 349 |
382 +20 | Sao Pauló-i Nagydíj | 362 |
392 +4 | Las Vegas-i Nagydíj | 388 |