Aligha meglepő, hogy mivel a szezon utolsó állomásáról van szó, meglehetősen rövid a csapatok által az FIA felé jelzett fejlesztésekről szóló dokumentumban található lista a Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíjon. Konkrétan a tízből hét csapat semmilyen újítást nem vitt magával az idényzáróra.
A három kivétel közül viszont kiemelkedik az AlphaTauri, amely a jelek szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy lehajrázzák az őket hét ponttal megelőző Williamst a konstruktőri világbajnoki hetedik pozícióért zajló küzdelemben.
A faenzai kiscsapat ugyanis gyakorlatilag a teljes padlólemezét átszabta: jelentősen hozzányúltak a padlólemez elejéhez és széleihez egyaránt annak érdekében, hogy nagyobb leszorítóerőt generáljon az AT04-es. Többek között a padlólemez T-alakú tálcájánál immár egy „lapát” is megtalálható, amellyel szintén nagyobb leszorítóerőt szeretnének elérni a csapatnál.
Eközben a világbajnoki összetett negyedik helyéért hajtó Aston Martin az autó hátsó részét szabta át Abu Dhabira. Módosítottak a hátsó szárny felső lapján és a véglapokon is, hogy hatékonyabbá tegyék az alkatrészt, ezzel összefüggésben pedig az övszárnyon is némileg szélesítettek.
Végezetül az Alfa Romeo vitt még apróbb újításokat a szezonzáró. A hinwili alakulat az első szárnyat és annak véglapjait tervezte át némileg annak érdekében, hogy a levegő más irányba való terelésével növeljék az autó aerodinamikai hatékonyságát.