Az Olasz Nagydíjat egy karakterében teljesen elütő helyszín követi: míg Monzában mindent az egyenesbeli sebesség alá rendeltek, beleértve az alacsonyra vett leszorítóerőt, Szingapúrban kevésbé fontos a végtempó, annál inkább a maximális leszorítóerő. A hétvégi fejlesztésekben szintén tetten érhet a fékhűtés fontossága.
Az FIA szokásos péntek délelőtti dokumentuma alapján nézzük, milyen újdonságokat hoztak a Formula-1 csapatai a Távol-Keletre:
Kisebb újítások a nagycsapatoknál
A bajnokság elején álló négyes egy-két kisebb kaliberű fejlesztést hozott. A Red Bull egyrészt a padlószegélyen található szárnyelemet módosította: az elülső rész dőlésszögét növelte, hogy ez a terület nagyobb helyi terhelést kapjon. Másrészt módosították a hátsó szárny véglapjainak felső görbületét – érdekes, hogy ezt ők lesték el a riválisoktól, nem fordítva.
A Ferrari csak az első szárny felső eleméhez nyúlt hozzá, új profilt alakított ki: az FIA-dokumentum kiemeli, ez nem pályaspecifikus módosítás, hanem a hosszú távú fejlesztési folyamat egyik lépése.
A Mercedes az első fékcsatorna bemeneti és kimeneti nyílását növelte: kifejezetten Szingapúrra szánt átalakítás, az igénybe vett fékek érdekében.
Az Aston Martin ugyancsak egyetlen apró területhez nyúlt, a hátsó kerekek mellett található terelőlap profilját szabta át a rendelkezésre álló keretek között: ezzel a helyi légáramlást tartják kordában.
Nagy fejlesztési csomag két csapatnál
Két istálló rengeteg fejlesztést hozott: a McLarennél kilenc, az AlphaTaurinál nyolc újdonságot listáznak – ez már egy komplett csomag. Lando Norris csütörtökön arról beszélt, a McLaren az Osztrák Nagydíj óta nem változott annyit, mint erre a hétvégére. Az átalakított területek: a padló, az első szárny véglapja, az oldaldoboz beömlője, a motorborítás, a hátsó felfüggesztés, a hátsó fékcsatorna, a hátsó szárny véglapja, az övszárny és még a halo is. A hátsó szárnnyal és övszárnnyal kifejezetten a hétvégére készültek.
Az AlphaTauri fejlesztési csomagja, melyet az új vezérigazgató Peter Bayer ígért be, szintén meggyőző. A csapat a sokadik új padlóját mutatja be, amellyel együtt a padlószegély kialakítása is változik. A diffúzor, a motorborítás formája, az oldaldoboz légbeömlője, a hátsó felfüggesztés, a hátsó fék területe is módosul, de még a visszapillantó formáján is alakítottak.
Egyetlen autó nem változik Szingapúrban
Az Alpine esetében az első légbeömlőt és ehhez kapcsolódóan a motorborítás hűtőbordázatát lesz érdemes figyelni, harmadik fejlesztésként ők is egy pályaspecifikus övszárnyat hoztak.
Az Alfa Romeo a padlólemez terelőelemeire, a diffúzorra, a hátsó kerekek régiójára (fékcsatorna és felfüggesztés-borítás), valamint az első szárny felső elemeire összpontosított – a McLaren és AlphaTauri után náluk listázta az FIA a legtöbb újítást.
A hétvégén Gulf-festést kapó Williams csak egy új, nagyobb Gurney-toldatot készített elő a szingapúri leszorítóerő érdekében, de csak akkor szerelik fel, ha egyensúlyi szempontból indokolt.
Végül a Haas az egyetlen istálló, amely semmilyen újítást nem talált ki a Szingapúri Nagydíjra – Günther Steiner el is mondta, a csapat le sem gyártotta a megtervezett alkatrészeket, mert a szimuláció szerint azok nem hoztak volna köridőben. Helyette a kiadásokat a nagy fejlesztési csomagra fordították, amely az USA Nagydíjra várható, és amellyel a Haas utolsó csapatként beáll a Red Bull-koncepció sorába.