156 napja, február 29-én rendezték a Marrakesh ePrix-t, amelyet követően minden más sorozathoz hasonlóan a Formula-E is benyomta a Pause gombot a billentyűzetén: Róma, Párizs, Dél-Korea, Indonézia és az USA mind kihullottak a naptárból a járvány következtében. A folytatást illető hosszas tanakodás után végül úgy döntöttek, a pálya kialakításában mozgásteret adó berlini Tempelhof repülőtéren rendeznek hat futamot, és így fog lezárulni a 2019/2020-as bajnokság. A versenyek augusztus 5. és 13. között, kilenc napon át zajlanak majd három különféle vonalvezetésen.
Ki emlékszik még, hogy hol hagytuk abba, mi történt az eddig öt futamot lebonyolított szezon során, amely a két új beszálló márka, a Mercedes és a Porsche dobogós debütálásával indult még novemberben Szaúd-Arábiában? A szezonnyitó Dirija ePrix-t Sam Bird nyerte, majd a másnap ugyanazon a pályán rendezett folytatáson már kijött a lépés Alexander Simsnek a BMW-vel. Ezt Santiagóban egy újabb elsőbálozó BMW-s, Maximilian Günther győzelme követte egy utolsó körös előzéssel. A Mexikóváros ePrix-n Mitch Evans megszerezte a Jaguar FE-történetének második diadalát, amivel átvette a vezetést a tabellán, ám a máig utolsó futamon, a Marrakesh ePrix-n Antonio Felix da Costa először nyert a DS Techeetah-val, így ő várhatja éllovasként a folytatást. A szezon már eddig is örült fordulatokat tartogatott, hiszen minden futamot követően új versenyző került a tabella élére: sorrendben Bird, Sims, Vandoorne, Evans és da Costa, míg a csapatok között a DS Techeetah vezet nyolc ponttal a BMW előtt. Az aktuális tabella ide kattintva látható.
Az eltelt több mint öt hónapban az FE az Abt-ügy révén kitermelte az év egyik legnagyobb autósportos botrányát, és történt négy pilótacsere, ráadásul már úton az ötödik is, hiszen a hírek szerint a WEC-elfoglaltságai miatt James Caladót Tom Blomqvist fogja helyettesíteni legalább két futamon a Jaguarnál.
És hogy mik a esélyek a szezonzáróra? Mivel a 11 futamból eddig csak 5 zajlott le és 6 még hátraval, matematikailag még mindenki bajnokesélyes! Fél szezon alatt bármi megtörténhet, akkor is, ha kilenc napba sűrítik bele az egészet: még maximum 180 pont szerezhető, a jelenlegi éllovas da Costa pedig 67-tel rendelkezik, 11-gyel megelőzve Evanst. DS, BMW, Mercedes, Audi, Nissan, Jaguar, Virgin? Megjósolhatatlan, melyik versenyző és csapat fog örülni a végén, ezért is lesz érdemes követni az FE minden eseményét!
A felső videóban a főbb bajnoki esélyesek szezonjának bemutatása nézhető meg, az alsóban pedig az eddigi öt verseny történéseit idézhetjük fel fél órában.