A pénteki szaúd-arábiai fordulóval megkezdődött a Formula-E hatodik szezonja, két új csapattal, immár 24 világszínvonalú versenyzővel és persze a szokásos fordulatokkal.
A rajt már-már valószerűtlenül simán ment, mind a huszonhárom autó simán eljött (Nico Müller a Dragon meghibásodása miatt nem tudott részt venni debütálóversenyén): Sims megőrizte a vezetést, nyakán az újoncként remekül kezdő Mercedes két autójával, Stoffel Vandoorne-nal és Nyck de Vriesszel. Mögöttük egy újabb Mercedes-motoros autó, Edoardo Mortara következett a Venturival, aki hamarosan kicsit leszakadt az élmezőnytől, feltartva maga mögött a Bird vezette üldözőket.
A rutinos Bird volt a legagilisabb a mezőny elején, idővel sikerült áthámoznia magát Mortarán, majd mindkét kötelező támadó módot felhasználva megérkezett az előnyüket lassan elveszítő élen állókra, így taktikai előnybe is került, hiszen a Sims, Vandoorne, de Vries trióra még várt egy lehúzódás az ideális ívről, hogy felvegyék a maguk második támadó módját.
A Virgin britje viszont nem várakozott erre: a 45 perces versenyidő utolsó harmadába fordulva támadásba lendült, és szoros csatába bonyolódott az előtte állókkal. Elsőként de Vries esett vissza pár hellyel, majd Vandoorne megtámadása során a belga „az élre menekült”, sikeresen kifékezve Simst. Tíz perccel a vége előtt a Mercedes vezetett Vandoorne-nal, Bird azonban végül őt is megelőzte. A belga ekkor lehúzódott a támadó módért, amivel a harmadik helyre csúszott, és ekkor már nem is a Mercedes volt a legjobb újonccsapat, hanem a Porsche, amellyel André Lotterer a 7. helyről rajtolva szintén szépen lépegetett fölfelé.
Öt perccel a vége előtt a gyenge formát mutató Audival Daniel Abt a falnak csapódott, ami szükségessé tette a biztonsági autó közbelépését. Amikor újraindulhatott a csata, már csak két kör maradt hátra, az élen pedig Bird, Lotterer, Vandoorne, Rowland, Sims sorrendben követték egymást a fő esélyesek.
Birdnek sikerült meglógnia, autója első helyen való behozását pedig tovább segítette, hogy mögötte Lotterer egy hibával a többieket is lassította. A Virgin britje így megnyerte a Diriyah ePrix hétvégi első futamát az 5. helyről rajtolva, de ami az igazi szenzáció, az a két újonccsapat jelenléte a pódiumon: Lotterer a Porschéval 2., Vandoorne a Mercedesszel 3. lett, s mivel a Virgin az Audi motorjait használja, három német gyártó vette birtokba a szezonnyitó dobogóját.
Oliver Rowlanddel a Nissan lett a legjobb nem német motoros autó, akit Frijns, de Vries és Mortara követett, míg a pole-ból induló Sims a végére a 8. helyig esett vissza. A címvédő Jean-Eric Vergne feledhető futamot teljesített, amelyen a középmezőnyből kellett kiállnia műszaki hiba miatt a DS Techeetah-val.
Ezzel még nincs vége a szaúd-arábiai hétvégének, ahol ezúttal két versenyt rendeznek: szombaton egy újabb szabadedzés, időmérő és futam vár a mezőnyre.
A Diriyah ePrix első futamának végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Sam Bird | Virgin | 46:17.371 | 34 |
2 | André Lotterer | Porsche | 1.319 | 34 |
3 | S.Vandoorne | Mercedes | 1.672 | 34 |
4 | Oliver Rowland | Nissan | 1.944 | 34 |
5 | Robin Frijns | Virgin | 3.983 | 34 |
6 | Nyck de Vries | Mercedes | 4.560 | 34 |
7 | Edoardo Mortara | Venturi | 5.122 | 34 |
8 | Alexander Sims | BMW | 5.715 | 34 |
9 | J.d'Ambrosio | Mahindra | 6.628 | 34 |
10 | Mitch Evans | Jaguar | 7.048 | 34 |
11 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 7.460 | 34 |
12 | Felipe Massa | Venturi | 8.166 | 34 |
13 | Lucas di Grassi | Audi | 8.404 | 34 |
14 | A.F.da Costa | DS | 8.853 | 34 |
15 | Oliver Turvey | NIO | 10.172 | 34 |
16 | James Calado | Jaguar | 11.572 | 34 |
17 | Neel Jani | Porsche | 15.429 | 34 |
18 | Max Guenther | BMW | 25.662 | 34 |
19 | Brendon Hartley | Penske | 42.219 | 34 |
20 | Ma Qing Hua | NIO | 1 kör | 33 |
- | Daniel Abt | Audi | - | 29 |
- | Jean-Éric Vergne | DS | - | 21 |
- | Sébastien Buemi | Nissan | - | 3 |
- | Nico Müller | Penske | nem indult | 0 |