Azok után, hogy az időmérőn André Lotterer megszerezte FE-karrierje második rajtelsőségét – a Porschének pedig negyedik kvalifikációján máris meglett az első - történt néhány fontos esemény a futam rajtjáig hátralévő három órában. A Lotterer és Mitch Evans mögött a harmadik helyre kvalifikáló Pascal Wehrleinről már előre lehetett tudni, hogy nem tarthatja meg a pozícióját, mivel váltócserék miatt mindkét Mahindrára 40 rajthelyes büntetést szabtak ki, a pilótáknak így az utolsó sor elfoglalása mellett még a bokszot is meg kellett járniuk az első kör végén. A versenyírányítás emellett újszerű felhasználási mintát határozott meg a támadó módra, amit a futamon háromszor három percre kellett aktiválnia mindenkinek. A szervezők továbbá az aszfalt állapota miatt is aggódni kezdtek, és a betétfutamot az FE-verseny utánra halasztották, ezzel próbálva gondoskodni arról, hogy ne töredezzen fel a pálya a fő esemény előtt.
A közép-európai idő szerint 23 órakor startoló versenyen Lotterer reményei hamar elszálltak arra, hogy megszerezze első győzelmét a Formula-E-ben. Már a rajtból is vesztesként jött ki: Evans agresszíven bebújt mellé a belső íven az 1-es kanyarban, így átvéve a vezetést, a német pedig kívülre szorulva több pozíciót is veszített. Az üldözőboly csatáiban aztán még az első körök során összeszedett Porschéja egy szalagot, valószínűleg egy reklámtábláról, az ez által okozott sérülések pedig végül a kiesését okozták.
A nyitókörök során Nico Müller balesete miatt rövid időre a biztonsági autó is a pályára lépett, ezt követően viszont Evans fokozatosan elkezdte kiépíteni előnyét, ami az utolsó tíz percre fordulva már öt másodpercre nőtt Sam Bird előtt. A két DS Techeetah lépdelt előre látványosan a 8-9. rajthelyről, és Nyck de Vries Mercedesével is csatába bonyolódtak. A futam egyik emlékezetes pillanatát szolgáltatta, amikor Antonio Felix da Costa próbálta előzni de Vriest a célegyenesben: a holland fékei elszálltak, és autója a bukótér felé száguldott, előtte azonban még összeszedte a külső íven befordulni szándékozó honfitársát, Robin Frijnst. A Mercedes-pilóta számára véget ért a versenyt a bukótérben, a Virgin egy megpördülés után folytatta.
Da Costa Bridöt is utolérte, amikor a brit hibázott és orral a falba állította a maga Virginjét, ezzel eldobva az értékes második helyet. De az utolsó körre is maradt még fordulat: a rémesen kvalifikáló BMW-k közül Alexander Sims fel tudta verekedni magát a pontszerzők közé, és a bajnoki éllovas Stoffel Vandoorne-t üldözte, amikor az 5. helyen álló belga a falhoz csapta az autót, és csak a pontzónán kívül tudott elcsorogni a célig. Evans eközben az FE-hez képest szokatlanul könnyen szerezte meg karrierje második győzelmét a Jaguarral, mögötte a DS-sel da Costa és a Nissannal a szezonban először pontot szerző Buemi ünnepelhetett még a dobogón.
Az egyéni tabellát immár Evans vezeti, a csapatok között a BMW megőrizte az első helyet a szezonban először nullázó Mercedes előtt. Folytatás két hét múlva Marrakeshben.
A Mexikóváros ePrix végeredménye: