Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 27. hétfő
Formula-E

Wehrlein: Mindenáron Formula-1? Nem!

A nemrég még óriási tehetségként a száguldó cirkuszba érkező Pascal Wehrlein ugyan nem zárja ki a visszatérést, de remekül érzi magát az elektromos sorozatban, ahol igazi versenyzés zajlik.

A Mercedes támogatásával érkezett a Formula-1-be 2016-ban az ifjú német, aki már első szezonjában letette névjegyét a Manor istállónál. A pontszerzés is összejött Ausztriában, a gárda azonban pénzügyileg tönkrement, az akkor szintén nehéz helyzetben levő Saubernél talált menekülőutat.

A 2017-es évet végigversenyezte a gyengécske géppel, összesen öt pontot kapart össze (csapattársa egyet sem), a pilótakeringő sakkjátszmájában azonban alulmaradt, senki nem tartott igényt a szolgálataira a száguldó cirkuszban, így a tavalyi évben már nem jutott számára ülés, bár a tehetségét senki nem vitatja.

Mivel úgy tűnt, a Mercedes nem tudja megoldani, hogy Wehrlein versenyezhessen, szakított a német gyártóval és a Formula-E-be szerződött, ahol a saját maga ura lehet. A nagy rivális, Ferrarinál is szerepet kapott, mint szimulátor-pilóta. Hova vetheti a sors a 24 éves németet? Végleg kiszakadt az F1 körforgásából, vagy visszatérhet, ahogy Danyiil Kvjat is tette?

A Mahindra megadja Wehrleinnak azt, amire vágyik

„Csak jó lehetőség esetén jönnék vissza, ahogy idén a Formula-E-ben (versenyképes autóval) is versenyzem. Egészen biztos, hogy nem térek vissza a Formula-1-be egy olyan csapattal, ahol előre tudnám, hogy a 18. helyért kellene harcolnom. Ilyen szituációt nem akarok még egyszer” – ecsetelte véleményét Wehrlein a Speedweek című lapnak.

„Nem is lehetnék boldogabb annál, mint jelenlegi helyzetemben vagyok. A Formula-E-ben versenyzek, valamint a Ferrari szimulátoros munkáját végzem. Olyan istállónál vezethetek, amely képes a jó teljesítményre.”

A Mahindra képes versenyképes gépet Wehrlein alá adni, ami a legfontosabb feltétel a fiatal németnek, hogy élvezze a sportot. „Jó ideje most először szórakoztat, amit teszek. A DTM-ben szintén örömömet leltem tavaly. A Formula-1-ben nem érezhettem a versenyképességet, mivel minden hétvégére úgy utaztunk el, hogy a 15. hely a maximum, amit elérhetünk. Az FE-ben máris volt két esélyem győzni és végre azt érezhetem, hogy valódi versenyző vagyok” – fogalmazott Wehrlein.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?