James Vowles, a Williams főnöke úgy véli, hogy a 2026-os F1-es szezonban az előzés sokkal másabb lesz, mivel nagyobb hangsúlyt kapnak a technikai készségek, mint a pilótákat segítő eszközök.
Bár a pilóták a szimulátoros tesztek után kezdetben szkeptikusak voltak, Charles Leclerc például azt mondta, hogy az autók „kevésbé élvezetesek”, Vowles úgy véli, hogy most már örömmel várják a változásokkal járó kihívásokat.
A kérdést a csapatfőnök sajtótájékoztatóján tették fel neki a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt, és Vowles így válaszolt:
„Az előzés más lesz, de megtörténik, csak más módon, mint amit most megszoktunk. A pilótáknak egyszer ki kellett próbálniuk, és azt gondolták, hogy ez nem túl jó, aztán másodjára már érdekesnek találták, majd harmad-negyedszerre, mivel versenyzőkről van szó, már nagyon belejöttek, és rájöttek, hogy egy teljesen más módon lehet optimalizálni a megoldást, és látták, hogy ez milyen előnyökkel járhat.”

„Tehát ebből a szempontból szerintem érdekes lesz, és szerintem növelni fogja az előzések számát, csak nem azokon a területeken, ahol azt gondolnád, ez valószínűleg a helyes megfogalmazás.”
Az elektromos energia megnövekedett használata miatt Vowles úgy véli, hogy ez inkább azoknak a versenyzőknek kedvez, akik jobban összhangban vannak autójukkal, szemben azokkal, akik egyszerűen csak a DRS-re támaszkodnak az előzéshez.
„A jelenlegi szabályok alapján úgy gondolom, hogy a pilótáknak több dolguk lesz az autóban” – mondta.
„Nem hiszem, hogy ez rossz dolog, szerintem ennek eredményeként azok kerülnek majd az élre, akik teljes mértékben uralják az autót és annak viselkedését, és akik képesek a sablonokon kívül gondolkodni. A különbségek egyszerűen (valószínűleg a legmegfelelőbb kifejezéssel élve) abban állnak, hogy szinte az egész akkumulátort feltöltheted egy fékezési zónában, de egy egyenesben le is merítheted. Ez pedig nagyon eltérő dinamikát teremt az ideihez képest.”