DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

Több múlik majd az F1-es pilótákon 2026-tól?

James Vowles szerint másképp kell majd eőzni jövőre az F1-ben és azok a versenyzők kerülhetnek előnybe, akik kreatívabbak.

James Vowles, a Williams főnöke úgy véli, hogy a 2026-os F1-es szezonban az előzés sokkal másabb lesz, mivel nagyobb hangsúlyt kapnak a technikai készségek, mint a pilótákat segítő eszközök.

Bár a pilóták a szimulátoros tesztek után kezdetben szkeptikusak voltak, Charles Leclerc például azt mondta, hogy az autók „kevésbé élvezetesek”, Vowles úgy véli, hogy most már örömmel várják a változásokkal járó kihívásokat.  

A kérdést a csapatfőnök sajtótájékoztatóján tették fel neki a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt, és Vowles így válaszolt: 

„Az előzés más lesz, de megtörténik, csak más módon, mint amit most megszoktunk. A pilótáknak egyszer ki kellett próbálniuk, és azt gondolták, hogy ez nem túl jó, aztán másodjára már érdekesnek találták, majd harmad-negyedszerre, mivel versenyzőkről van szó, már nagyon belejöttek, és rájöttek, hogy egy teljesen más módon lehet optimalizálni a megoldást, és látták, hogy ez milyen előnyökkel járhat.”

f1-pilóták



„Tehát ebből a szempontból szerintem érdekes lesz, és szerintem növelni fogja az előzések számát, csak nem azokon a területeken, ahol azt gondolnád, ez valószínűleg a helyes megfogalmazás.”

Az elektromos energia megnövekedett használata miatt Vowles úgy véli, hogy ez inkább azoknak a versenyzőknek kedvez, akik jobban összhangban vannak autójukkal, szemben azokkal, akik egyszerűen csak a DRS-re támaszkodnak az előzéshez. 

„A jelenlegi szabályok alapján úgy gondolom, hogy a pilótáknak több dolguk lesz az autóban” – mondta. 

„Nem hiszem, hogy ez rossz dolog, szerintem ennek eredményeként azok kerülnek majd az élre, akik teljes mértékben uralják az autót és annak viselkedését, és akik képesek a sablonokon kívül gondolkodni. A különbségek egyszerűen (valószínűleg a legmegfelelőbb kifejezéssel élve) abban állnak, hogy szinte az egész akkumulátort feltöltheted egy fékezési zónában, de egy egyenesben le is merítheted. Ez pedig nagyon eltérő dinamikát teremt az ideihez képest.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: