Pilóta
Hogyan maradnak észnél a Forma1-es pilóták a rengeteg versenykör után is?
A Hungaroringen egy Forma-1-es verseny 70 kör hosszú, de előfordulnak ennél is több körös versenyek is – például a 78 körből álló monacói nagydíj. A versenyeket sokszor még a tévében nézve is nehéz követni, felfoghatatlannak tűnik tehát, az autóban ülve a pilóták hogyan tudnak ennyi ideig koncentrálni és a másodperc töredéke döntéseket hozni – főleg ilyen sebességnél. Mutatunk néhány tippet, amely a világ legjobbjai mellett nekünk is segíthet!
részletekMitől olyan impozáns a pilóták megjelenése? 5 dolog, amit elleshetünk tőlük
A Forma-1 nem csak a versenyzésről szól: a pályán kívüli élet, a médiaesemények és a hivatalos megjelenések mind-mind olyan elemek, amelyek kulcsszerepet játszanak a sportág népszerűségében, és így a versenyzők életében. A nagy nemzetközi figyelem miatt talán nem meglepő, hogy a Forma-1-es pilóták megjelenése szinte mindig kifinomult, karizmatikus és kifogástalan. De mégis miben áll a titkuk? Milyen gyakorlatokat, szokásokat érdemes átvenni tőlük?
részletekPodcast: Kikből áll egy F1-es pilóta stábja?
A harcostárs, a szaki, a muszklitudor, a nagytestvér, az árnyék és Mr. Magasvérnyomás. Ők kísérik a pilótákat hétről hétre, s mindent megtesznek, hogy a legjobbját nyújtsa. De kiket rejtenek e nevek?
részletekMercedes-tanácsadó: Jó, hogy Russell nem nyert Bahreinben
Szívszorító volt, hogy a csapat hibája miatt nem nyerhette meg beugróként George Russell rögtön az első Mercedesnél teljesített versenyét. Furcsán hangzik, de van, aki még örül is ennek a gárdánál.
részletekGaslyt nem akarja a Red Bull?
Ismét kiválóan versenyez az AlphaTauri volánjánál Pierre Gasly, ám úgy érzi, az anyacsapat egyáltalán nem gondolkodik benne e pillanatban. Szerencséjére, jelenlegi istállója viszont nagyon is.
részletekTost: Gasly az egész mezőny egyik legjobb pilótája
Úgy tűnik, a Red Bull nemigen számol Pierre Gaslyvel, az AlphaTauri csapatfőnöke azonban összeteszi a két kezét, hogy maradjon náluk a futamgyőztes francia, annyira nagyra tartja.
részletekMcLaren-főnök: Schumacherből toppilóta lehet
Michael Schumacher és a McLarenek egykor éveken át késhegyre menő csatákat vívtak. A wokingi istálló vezére figyeli a legenda fiát és úgy véli, minden megvan benne, ami egy nagy bajnokhoz kell.
részletekMaldonado: Rosszul döntött a Renault, hogy nem engem választott
A venezuelai versenyző 2012-ben egészen szépeket villantott, de alapvetően inkább ütközéseiről maradt híres. Mégis úgy gondolja, a francia gyári istállónak őt kellett volna választania pilótának.
részletekSzáguldás a stressz elől
Az élsport mindig is rendkívüli mennyiségű stresszt hordozott magában. A legjobbak egészen kicsit koruktól készülnek elhivatottan, fáradtságot nem ismerve a sportágukon belül, a megfelelési- és teljesítménykényszer pedig egyre csak nő. Nem kivételek ez alól a száguldó cirkusz pilótai sem.
részletekA Mercedes bezárta az ajtót Russell előtt
Bottas második félévi, újabb botladozása nyomán több szakértő is megkérdőjelezte a finn jövő évi szerződését a Mercedesnél. A csapatfőnök azonban kimondta, hogy Russell nem jöhet a helyére.
részletekTöbben is rommá verik a csapattársukat az időmérőkön
Egyértelműen kirajzolódik a csapattársak közötti erőviszony a kvalifikációs párharcokból. Az élcsapatoknál mindenhol egyértelmű a helyzet, csak három istállónál szoros a belső csata.
részletekPodcast: 10 pilóta, aki 2021-ben már F1-es lehet
A vírushelyzet miatt a szokottnál jóval nagyobb az esély beugró versenyzők feltűnésére a rajtrácson, éppen ezért sorra vettük azokat a pilótákat, akik akár már idén debütálhatnak az F1-ben, 2021-ben pedig állandó szerződést kaphatnak.
részletek