Nyert ugyan két futamot, mégsem nevezhető igazán jónak Lewis Hamilton 2024-es szezonja, amely során 2022-höz hasonlóan alulmaradt csapattársával, George Russell szemben. Különösen az időmérős tempó tekintetében volt látványos a hétszeres világbajnok hátránya: a fiatalabb brit 19-5-ös arányban legyőzte Hamiltont a kvalifikációkon.
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető pályamérnöke a Motorsport.com hasábjain igyekezett magyarázatot adni a 39 éves pilóta szenvedésére: „Az autó nem volt elég gyors, és ez volt az, amit próbáltunk megoldani. Nem volt könnyű jó egyensúlyi tartományba hozni, és különösen az jelentett kihívást, hogy ha azt megtaláltuk, akkor ott is tartsuk.”
„Mindezeken túl szerintem tudjuk, hogy Lewis küszködött az egykörös tempóval. A versenytempója végig megvolt a hétvégéken. De ilyen szoros mezőny esetén gyakran rajtolhatsz néhány hellyel a csapattársad mögül, és aztán feltartanak és így nem tudod megmutatni, mit tudnál.”
„De Lewis versenytempója nagyon jó volt. Las Vegasban megmutatta, hogy ha olyan autója van, amely úgy működik, ahogy ő akarja, akkor vissza tudja magát küzdeni az élre. És akkor nagyon is a régi Lewist láthattuk.”
„A probléma nála igazából csak az volt, amikor próbálod az utolsó egy vagy két tizedet kisajtolni” – utalt az időmérős küszködésre Shovlin. „Nehéz volt olyan tekintetben, hogy elkerüld a féktávokon a blokkolását, elkerüld a kijáratokon a megbicsaklásokat. Ezekkel volt gondja.”
„De a csapat úgy tekint erre, hogy olyan autót kellett volna adnunk Lewisnak, ami hasonlított a vegasira, ahol passzolt a stílusához, és akkor a legjobbat tudja belőle kihozni.”
Nem közvetlenül Hamilton F1-es stílusa a ludas
Felmerülhet teóriaként, hogy a jelenlegi ground-effect autógenerációkkal különösen a kemény fékezők, így például Hamilton mellett Daniel Ricciardo vagy Kevin Magnussen szenvednek igazán. Shovlin szerint azonban nem feltétlenül ez a helyzet, a kritikus pont inkább az, ki mennyire tudja elkerülni a hátsó gumik túlmelegítését:
„Úgy gondolom, manapság sok minden túlmelegíti az abroncsokat. Ha úgy mész be egy kanyarba, hogy túl melegek a gumik, vagy gázadás közben kell kanyarodnod, akkor ezzel küszködni fogsz” – magyarázta a Mercedes szakember.
„A fékezési stílus is egy tényező, ami közrejátszhat, de nem tudok eleget ahhoz Magnussenről és Ricciardóról, hogy tudjam, ez volt-e a gondjuk. De a pályák kétharmadán határozottan az a legfontosabb, hogy ne melegítsük túl a hátsó gumikat egyetlen gyorskörön.”
„Nem igazán a stíluson vagy a megközelítésen múlik ez, mivel Lewis elég bölcs ahhoz, hogy tudja, hogy ha valami működik George.-nál, akkor alkalmazkodhat a vezetésével és elmehet abba az irányba” – mutatott rá Shovlin.
„Vannak dolgok, amiken láthatod, hogy végső soron akkor jönnek elő azokat a túlkormányzott megbicsaklások a kanyarok kijáraton, amikor igazán elkezdik nyomni neki. És alkalmanként ez az a terület, ahol Lewis jobban szenvedhet, mint George.”
„De mint mondtam, idén arra koncentráltunk, hogyan rakjuk össze úgy az autót Lewisnak, ami lehetővé teszi, hogy a határon vezethesse anélkül, hogy küszködne ezekkel a problémákkal.”