DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök
F1

Nem tervez már nagy fejlesztést idén a Mercedes

Az F1-es USA Nagydíjon bevetett volt az utolsó jelentős fejlesztési csomag az Ezüst Nyilaknál – persze változtatások azért még lehetnek a W15-ösön.

A Mercedes azon istállók közé tartozott, akik a legtöbb fejlesztést vitték el az őszi szünetet követő első futamra, a múlt hétvégi Formula-1-es USA Nagydíjra. Ezek sikeressége azonban kérdéses, hiszen George Russell az időmérőn, Lewis Hamilton pedig a futamon forgott ki a pálya ugyanazon pontján, és ezért a hétszeres F1-es világbajnok szerint az újítások tehetők felelőssé.

f1-mercedes-usa-1



Toto Wolff csapatvezető szerint ugyanakkor nincs „alapvető probléma” az austini csomaggal – ami azért is lenne örömteli a Mercedes számára, mivel a vezető pályamérnökük, Andrew Shovlin elárulta: több nagy fejlesztéssel már nem készülnek a 2024-es évad hátralévő állomásain.

„Nagyjából mindent elhoztunk most, amit az év végéig hozni fogunk. Ezzel nem azt mondom, hogy ahogy folyamatosan tanulunk, nem fogunk további változtatásokat végrehajtani, de nincs már mostantól több jelentős fejlesztés betervezve számunkra” – idézi Shovlint a MotorsportWeek.com portál.

 

Mi a helyzet az F1-es padlólemezekkel?

A Mercedes texasi fejlesztései között találhattunk a padlólemezt érintő újításokat is, ami annak fényében érdekes, hogy korábban az Ezüst Nyilak néhány versenyes próbálkozás után végül nem használták az előző csomagot, amelyet eredetileg a Belga GP-n vetettek be.

f1-mercedes-usa-2

Shovlin szerint azonban nem a kiszámíthatatlanná vált autóviselkedés, hanem a szállítási költség miatt nem használták az újítást Bakuban és Szingapúrban:

„Ez egy új padlólemez: az előző két versenyen visszatértünk a spái fejlesztés előtti verzióra. Részben azért, mert ha két különböző specifikációt szállítasz hosszú távra, az nagyon drágává válik, mivel hatalmas dobozokban reptetjük a padlólemezeket. Úgyhogy leginkább a szállítási költség miatt hoztuk meg ezt a döntést.”

Shovlin azt is kiemelte, hogy az austini padlólemezzel nem új irányba mentek el, hanem a spái variáció hibáit igyekeztek orvosolni: „Ez nem egy alapvetően eltérő koncepció, ez a spái padlólemez továbbfejlesztése. És nem ez az egyetlen módosítás az autón. Remélhetőleg elég nagy előrelépést jelentenek, hogy egyértelmű legyen ez teljesítményben. De meglátjuk, megtanulunk mindent belőle, amit tudunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: