A Baku óta eltelt napokban műszaki szempontból a McLaren „mini-DRS-ére” irányult a legtöbb figyelem a Formula-1-ben: a hátsó szárnyuk felső terelőlapjának sarka nagy tempónál felfelé kunkorodik, így egy rés keletkezik a szárny fősíkjával, amelynek hasonló hatása lehet az egyenesekben, mint az állítható hátsó szárnyaknak.
Az FIA csütörtökön közleményben reagált a fejleményekre, kijelentve, hogy minden vizsgált alkatrész átment az előírt terheléses teszteken, ugyanakkor folyamatosan vizsgálják az adatokat, s ha szükségesnek érzik, akár szezon közben is módosítanak ezeken.
A McLaren pilótái közül különösen Lando Norris dicsérte a csapatot a találékonyságuk és a szabályok adta határok feszegetése miatt, a riválisok azonban már felhúzták a szemöldöküket: Max Verstappen szerint fontos, hogy az FIA tisztázza, mit lehet és mit nem, míg Charles Leclerc belengette, hogy a Ferrari-főnök Frederic Vasseurnek keményebb véleménye lehet az ügyről.
Pénteken a McLaren vezető tervezője, Rob Marshall is a mikrofonok elé állt a szingapúri fejlesztéseik kapcsán, de persze a hátsó szárnyat érintő kérdéseket sem kerülhette ki – így azt sem, hogy azért irányul-e rájuk figyelem, mert most ők tűnnek a legjobbnak az F1-ben:
„Úgy gondolom, igen. Valószínűleg. Roppant hízelgő, de nyilván minél közelebb vagy az elejéhez, annál komolyabb vizsgálatoknak leszel a tárgya. Minden csapat vizsgálja a saját autóját, ahogy másokét is. Mi is vizsgáljuk a saját autónkat. Együtt dolgozunk az FIA-val azon, hogy megértsük a szürke zónákat, legyen szó az autó bármely alkatrészéről, és igazából annak megfelelően haladunk előre.”
Mennyire foglalkoztatja a McLarent a riválisok véleménye? „Mindenkinek van véleménye. Az FIA-val dolgozunk együtt, hogy megállapítsuk az autónk szabályosságát. Amíg az FIA elégedett, az az egyetlen vélemény, amellyel törődünk.”
Arra a kérdésre, hogy volt-e dialógus a Nemzetközi Automobil Szövetséggel az azeri forduló óta, így felelt Marshall: „Folyamatos a párbeszéd az FIA-val hétről hétre, napról napra az autónk különböző tényezőivel kapcsolatban. Igen, volt kommunikáció, de nem akarok arra koncentrálni, hogy mely aspektusokról.”
A McLaren tervezője ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem az autó részeinek konkrét viselkedését vitatják meg az FIA-val, hanem csak azok szabályosságát:
„Nem így beszélgetünk erről. A szabályzat általi előírásokról beszélünk, és arról, hogy megfelelünk-e nekik. Nem kell beszélnünk az aerodinamikai elemek hajlékonyságáról és karakterisztikájától, nem ez érdekli az FIA-t. Ők csak azt akarják biztosítani, hogy a pályára guruló autók megfeleljenek a szabályoknak, direktívának és esetleges véleményeiknek.”
Marshall szerint amúgy más alakulatok is legalább annyira feszegetik a határokat, mint ők: „Nem mondanám, hogy kevésbé használják ki, mint a McLaren, és azt sem, hogy a McLaren használja ki a legjobban [a szabályok adta kereteket].”
„Mindenki úgy áll a szárnykialakításához, ahogy azt a legjobbnak gondolja… Valamilyen okból most a miénkről beszélünk, de nyilván mindenki látja mindenki másét is. Nem hiszem, hogy mi lennénk csak vizsgálat tárgyai.”