Amióta az akkor még AlphaTauri névre hallgató, most már Visa Cash App RB-ként szereplő istálló tavaly jelezte, hogy szorosabbra fűzik a kapcsolatukat a Red Bull-lal, folyamatosak a kritikus hangok. Mindenekelőtt a McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown fejezte ki többször is az aggodalmát az energiaitalosok két csapatának együttműködése miatt: szerinte az FIA-nak változtatnia kellene a szabályokon.
A VCARB vezérigazgatója, Peter Bayer ugyanakkor rámutatott, hogy amennyiben nem tennék lehetővé, hogy egyes istállók más csapatoktól vásároljanak bizonyos alkatrészeket, amelyek a szabályok szerint engedélyezettek, még jobban szétszakadna a mezőny:
„Egyértelműen jelent egy előnyt, amiről azt gondoljuk, hogy nagyon fontos. Ha megnézzük a mostani mezőnyt a tavalyi konstruktőri világbajnoki értékelésben, az utolsó négy helyezett összesen kevesebb pontot szerzett, mint a hatodik helyezett. Ha pedig az utolsó négyhez hozzáadjuk a hatodikat, az összpontszám kevesebb, mint az ötödiké” – példálózott Bayer még a Visa Cash App RB bemutatóján.
„Szóval szerintem a Formula-1-nek sportként meg kell fontolnia, mit akar. Úgy gondolom, a rajongók és mi mindannyian is szoros küzdelmet akarunk tíz, nem pedig csak két-három csapat között. Ahhoz, hogy ezt elérjük, figyelembe kell venni a pénzügyi valóságot, ami ma az, hogy egyik istálló sem termel pénzt, és minél hátrébb szerepelsz, annál kevesebb pénzt tudsz termelni.”
Hasonló gondolatokat osztott meg a faenzai alakulat új csapatfőnöke, Laurent Mekies is: „Két ok miatt létezik a szabály az alkatrészek megosztásáról. Először is: a szoros mezőny. Peter példája eléggé szembetűnő. Úgy érezzük-e, hogy már túl szoros a mezőny? Nem érezzük úgy. Az az érzésünk, hogy az alsó négyes túlságosan messze van, és csak előnyei lennének annak, ha kicsit közelebb kerülnének.”
„Szóval inkább abba az irányba kell menni. De ha nem akarjuk ezt csinálni ebben a sportban, azzal sincs probléma. Egyértelműen semmi nem utal arra, hogy bármi előnye lenne a sportnak abból, ha egy szétszakadtabb mezőnyünk lenne.”
„A másik szempont a fenntarthatóság és az üzleti modell. Mindenki pénzt rak az üzletbe, és fantasztikus pillanatot él meg most a Formula-1: csúcson a rajongói és nézői szám, ahogy minden más is, mégis olyan a gyakorlat, hogy nehéz vele pénzt termelni. Szóval ebben a szép pillanatban akarunk változtatást, figyelmen kívül hagyva, mi történhet a következő négy-hat évben?”
Mekies hozzátette: „Óvatosnak kell lennünk, nehogy félreértelmezzük a csapatspecifikus, rövid távú aggodalmakat a sport hosszú távú, létfontosságú célkitűzéseivel szemben” – fogalmazott az RB főnöke, arra célozva, hogy Brown és társai inkább csak konkrétan a VCARB versenyképessége miatt aggódnak.
Mekies arról is beszélt, hogy szó nincs arról, hogy a Red Bulltól úgynevezett „kertészkedési szabadság” nélkül állhatnának munkába náluk szakemberek és csapattagok: szerinte az FIA szabályzata egyértelmű, és nem is ők maguk döntenek az átigazoló munkaerő pihenőidejéről, hanem a Nemzetközi Automobil Szövetséggel közösen. „A dolog szépsége, hogy akkor nem kell az FIA-hoz mennem, ha a Mercedestől vagy a Ferraritól szerzünk szakembert, csak akkor, ha a Red Bulltól!” – tette hozzá a VCARB csapatvezetője.