DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

Nagyobb beleszólást kap a McLaren a Mercedes motorjaiba

Zak Brown elárulta: az új megállapodásuk része, hogy szorosabb lesz az együttműködés a fejlesztés során. Elismerte: beszéltek más F1-es gyártókkal is.

A 2023-as Formula-1-es idény vége előtt nem sokkal jelentette be a McLaren, hogy egészen 2030-ig a Mercedes lesz a motorpartnerük a száguldó cirkuszban – azaz a nem gyári istállók közül ők az elsők, akik a 2026-ban érkező új szabályrendszerre is elkötelezték magukat egy motorgyártó mellett.

mclaren-2



A két fél kapcsolata nagy múltra tekint vissza, hiszen korábban 1995-től 2014-ig két évtizeden át dolgoztak együtt, majd egy rövid hondás és renault-s kitérő után 2021-ben talált vissza a csillagosokhoz a wokingi istálló. Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója pedig a Speedcafé lapnak azt is elárulta, hogy a mostani megállapodás még szorosabb együttműködést takar:

„Én azon az állásponton vagyok, hogy lehet világbajnokságot nyerni ügyfélmotorral. Tudom, hogy az új szerződésünkben – anélkül, hogy nagyon belemennék a részletekbe – azokat a területek, ahol hátrányban lehet ügyfélcsapatként a gyári istállókhoz képest, orvosoltuk, és remek megállapodást kötöttünk a Mercedes motorrészlegével.”

„Ez valójában azt jelenti, hogy nagyobb befolyásunk és tudomásunk van a fejlesztés korai szakaszában. Szóval nem csak kézhez kapjuk a végterméket anélkül, hogy hozzájárulnánk ahhoz, hogyan nézzen az ki, és már a korábbi szakaszokban is tudomásunk lesz az irányról. Szóval azoknak a megtervezését, amit az erőforrás köré kell építenünk, nem sokkal később kezdhetjük, mint a gyári csapat” – mutatátt rá Brown.

f1-mclaren-mercedes-2

Amikor arról kérdezték, ezek az új feltételek kulcsszerepet játszottak-e a hosszabbításban, így felelt a wokingiak vezére: „Igen. Egyértelműen beszélgettünk Andreával [Andrea Stella csapatfőnök] azokról a területekről a műszaki és a rendszercsapattal, ahol szerettünk volna fejlődést látni a kapcsolatunkban. Sikerült ezekben megállapodnunk, és úgy gondolom, a Mercedes is kedveli a csapatunkat és a versenyképességünket, mert ez őket is jobbá teszi.”

Brown nem tagadta, hogy képben voltak azért más hajtásláncgyártók is: a 2026-tól a Forddal együttműködő Red Bullt meg is látogatták, sőt még a Ferrari kapcsán – „amelyet nehéz elképzelni az autónk hátuljában” – is folytattak vizsgálatokat. De végül mi győzte meg a McLarent arról, hogy a Mercedesnél maradjon?

„Nagyszerű volt a teljesítmény idén, rendkívül erős volt a megbízhatóság, ahogy a kapcsolatunk is az. És az új struktúra, az új megállapodás sokkal közelebb hoz minket azokon a területeken, ahol hátrányban lennénk ügyfelekként.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: