DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Ez vezetett Magnussen mexikói F1-es balesetéhez

A Haas főnöke szerint a túlhevült féknek volt köszönhető, hogy meghibásodott a dán autóján a bal hátsó felfüggesztés a Mexikóvárosi Nagydíjon.

Épp a féltávhoz közeledtünk a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, amikor Kevin Magnussen hirtelen a falban találta magát a 8-as kanyarban. Szerencsére a becsapódás mértéke ellenére a dán épségben kiszállt az autóból, azonban mivel a korlát megrongálódott, piros zászlóval félbeszakították a futamot.

Az már a felvételeken is látszódott, hogy a Haas bal hátsó felfüggesztése adta meg magát. Magnussen, aki elővigyázatosságból az orvosi központot is járt, elsőre még nem volt biztos benne, hogy ennek köze volt-e ahhoz, hogy éppen az előtte lévő körökben fogyott el teljesen a gumija:

f1-magnussen-haas-mexiko-2



„Jól vagyok” – mondta arról Magnussen, hogy hogyan érezte magát a baleset után. „A felfüggesztés adta meg magát. A bal hátsó különösen sok tapadást veszített az azt megelőző körökben, hirtelen elment a tapadás, aztán utána meg is adta magát.”

„Úgy gondolom, a verseny elején jobb volt a gumikopás, aztán hirtelen jobban elfogyott, mint a többieké. Aztán pedig a felfüggesztés eltört, szóval nem tudom, van-e a kettőnek köze egymáshoz.”

 

A túlmelegedő fék volt az ok

Günther Steiner, az amerikai istálló csapatvezetője már pontosabb részletekkel tudott szolgálni. A Haas-főnök szerint az vezetett a felfüggesztés hibájához, hogy Magnussen fékjei túlmelegedtek a Logan Sargeant elleni védekezés közepette:

f1-magnussen-haas-mexiko-1

„Egy hőprobléma vezetett a felfüggesztés hibájához. A fékből áramló hő okozta. Kevin védekezett, a hőmérsékletek pedig felszaladtak. Jobban kell ezt menedzselnünk. Nico autója rendben volt” – tette hozzá Steiner, utalva arra, hogy a piros zászlós megszakítás alatt a végül simán célba érő csapattárs, Nico Hülkenberg is tüzetesen átvizsgálta a Haas.

Valóban a túlhevülő fékekre utal az is, hogy a becsapódás után ki is gyulladt a bal hátsó fékje Magnussennek, amit oltaniuk kellett a marsalloknak.

A Haas amúgy az incidens miatt a nemrég bevetett – és a pilóta szavai alapján egy ideig a gumikezelési problémáikat részben orvosló – fejlesztéseiből egy csomagot el is veszített, de Steiner szerint így is kitartanak a szezon hátralévő futamain az alkatrészekből: „Rendben vagyunk. Nem ideális a helyzet, de rendben lesz. Mindig jobb, ha az idény végén történik ilyesmi.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: