Egyes F1-es versenyzők különösen hajlamosak arra, hogy „sarkosan” fogalmazzanak a csapatrádióban, ha elégedetlenségüknek akarnak hangot adni. Fernando Alonso feltétlenül ezek közé tartozik, ki ne emlékezne a „GP2 engine” üzenetre a McLaren–Honda-korszakból, melyet épp Suzukában, a Honda hazai versenyén sikerült az éterbe kiabálnia.
A helyszín ismét Suzuka, immár 2023, Alonso pedig ezúttal úgy fogalmazott frusztráltan csapatának, hogy az Aston Martin taktikájával „az oroszlánok elé vetette”. A spanyol ezt követően a sajtónak úgy nyilatkozott, hogy félreértették a szavait, mivel azokat kiragadták a kontextusból, s nem volt egyértelmű, hogy az etapjai hosszáról beszélt, nem pedig másról.
Erre konkrét példát is hozott, az egyik legnagyobb autósports weboldalt említve: „Suzukában nehéz volt elmagyarázni a lényeget a sajtónak. A motorsport.com még egy héttel Suzuka után is betette ezt az üzenetet azzal, hogy forgalomba kerültem a kiállásom után. Én pedig meglepődtem ezen, már csak azért is, mert nem tudom, mi negatív lenne abban, hogy ezt megbeszélem a csapattal.”
Csakhogy nem erről volt szó: „Egyértelmű, hogy nincs információtok arról, hogy alakul a hétvége, így például a vasárnap reggeli megbeszélésekről. Még a rajtrácson is arról beszéltünk, hogy ne álljunk ki túl korán, mert nincs elég tempónk az egyenesben, és beragadunk a forgalomba” – mondta a spanyol, majd hozzátette:
„Így aztán amikor kijön az üzenet, a kommentek érett és összetett értelmezése az emberek 99 százalékának nem sikerül…”
Óvatosan kell fogalmazni
Az Alfa Romeo kínai versenyzője, Guanyu Zhou a sajtónak beszélve szintén kitért a rádióüzenetekre, szerinte a versenyzőknek vigyázniuk kell, hogy mit mondanak, de egyébként nem lát problémát azzal, hogy bejátsszák az üzeneteket:
„Egy kissé mindig óvatosnak kell lenni azzal, hogy mit mondasz, mert rossz fényt vethet rád. De ezzel nincs baj, ez mindenkire ugyanúgy érvényes. Szerintem ad egy kis szórakoztatófaktort a sportághoz” – mondta a másodéves pilóta.