DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Újév, Alonso zöld sapkában, drámai Dakar-rajt – vasárnapi hírek

Hogyan szilvesztereztek az F1-es pilóták? Miért számít kemény szezonra Adrian Newey? Mi történt a Dakar első „igazi” szakaszán? Összegyűjtöttük, miről olvashattatok az év első napján a Formulán.

Természetesen az autósportban az óév búcsúztatása és az újév köszöntése volt a fő téma január 1-jén: ebben a cikkben összegyűjtöttük a teljesség igénye nélkül, milyen programmal és posztokkal intettek búcsút 2022-nek és fogadták 2023-as az F1-es pilóták.

verstappen-ujev-instagram



Azt is összeszedtük egy részletes összefoglaló cikkben, hogy hogyan fog kinézni a 2023-as szezon az autó-motorsportokban: az F1-től a MotoGP-n át a WRC-ig egy helyre gyűjtöttük a legfontosabb nemzetközi szériák idei versenynaptárát – ide kattintva találjátok őket.

Persze az évad már valóban el is rajtolt, hiszen a Dakar Ralin az első igazi szakaszt teljesítette a mezőny: az autósoknál Carlos Sainz révén újabb Audi-elsőség született, míg a motorosoknál máris kiesett a címvédő – részletek itt. Sikerrel, a 23. idővel teljesítette a napot a kamionos kategória magyar egysége, a Qualisport Racing is: itt olvasható a beszámolójuk.

Rátérve a Formula-1-re: Fernando Alonso először mutatkozott hivatalosan Aston Martin-versenyzőként, amit az szimbolizált, hogy felvette a csapat zöld sapkáját – itt mutatjuk erről a videót.

Többen is az idei esélyeket latolgatták: Toto Wolff Mercedes-főnök erősebb 2023-as idényt vár maguktól, de azt nem garantálja, hogy bajnokesélyesek lesznek, miközben Adrian Newey, a Red Bull tervezőguruja kemény szezont vár, éppen a Mercedes és a Ferrari felzárkózása okán.

f1-redbull-mercedes-ferrari-2022

Eközben a McLaren legalább a negyedik helyet venné célba a konstruktőrök között azok után, hogy tavaly lecsúszott róla – hogy ehhez mi a támpont, arról itt beszélt Zak Brown vezérigazgató.

Noha a 2026-os érkezük még nagyon messze van, ezért pilótafelálláson még nem is gondolkodnak, az Audi azt elhintette, hogy azért egy fejlesztőversenyzőt már idén igazolnának – bővebben itt.

Daniel Ricciardo nem bánta meg, hogy 2018 végén elhagyta a Red Bullt, hiszen semmi sem garantálja, hogy ha eredményesebb is lett volna, mint a Renault-nál és a McLarennél, boldogabbnak is érezte volna magát: https://formula.hu/parc-ferme/34453

Végezetül pedig némileg váratlanul a sosemvolt vietnámi F1-es pálya is bekerült a hírekbe a helyi Honda Thanks Daynek programjának köszönhetően – részletek ide kattintva.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: