Alakulóban lévő és már meglévő formációk is dörömbölnek az F1 kapuján, amely egyelőre nem akar megnyílni. Vajon van sansz arra, hogy 2024-től új vagy átalakult szereplőket lássunk a mezőnyben?
A választ egyelőre nehéz megadni, de az biztos, hogy jóval nagyobb a tobzódás az F1 kapuja előtt, mint ahogyan azt kívülről látni lehet. Érdemes mindjárt azokkal kezdeni, akik már bent vannak, ugyanis az Autósport és Formula Magazin, valamint a Formula.hu információi szerint ezen a fronton is lehet esély némi változásra. Köztudott, hogy a 2026-ban érkező Audi a Saubert választotta „stratégiai partnernek”, az együttműködés pedig már 2024-ben elkezdődik. Ennek köszönhetően az Alfa Romeo brandre és a márka pénzére már nem lesz szükség Hinwilben, de úgy hírlik, hogy Jean-Philipe Imparato, az olasz gyártó vezérigazgatója a közelgő szakítás bejelentése apropóján nem véletlenül jelentette ki: ha bármilyen sansz van arra, hogy az F1-ben tartsák a márkát, le fognak csapni rá.
Az idei versenyszezon hajrájában elterjedt a paddockban, hogy Dietrich Mateschitz halála után a Red Bull új vezetői a racionalizálásra törekedve átszervezésekbe kezdhetnek. Afelől senkinek nem lehet kétsége, hogy a Red Bull Racing kiemelten fontos projekt marad, hiszen az istálló az egész cégcsoport sikerének egyik alapköve, azonban úgy hallottuk, hogy Helmut Marko, a hírhedten szigorú sportszakmai főtanácsadó az idényzáró magasságában nem véletlenül utalgatott arra, hogy 2023-ban saját maga talán már nem lesz a vérkeringés része.
Tűzközeli források szerint egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a sporttevékenység élére került Oliver Mintzlaff, az RB Leipzig korábbi vezérigazgatója és stábja a juniorprogram „lájtosításával” kívánja kezdeni a racionalizálást. A program elképesztően sokba kerül, ráadásul kérdőjeles a hozadéka: a jelenlegi király, Max Verstappen csak az F1-be érve vált az energiaitalosok pilótájává, így a mai napig Sebastian Vettel a Red Bull egyetlen, tisztán saját nevelésű F1-es világbajnoka, s bár temérdek pénzt költöttek pilótaképzésre az évek során, az utóbbi időben rendre kívülről igazoltak, amikor versenyzőre volt szükség - elég csak Sergio Perezt vagy Nyck de Vriest említeni.
Mivel egy időre rendben vannak pilótákkal, egyáltalán nem ördögtől való azt gondolni, hogy Mateschitz halála után az új menedzsment valóban karcsúsítja majd a programot, ráadásul az ügyet jól ismerők szerint az sem elképzelhetetlen, hogy éppen ilyen megfontolásból átgondolják az AlphaTauri helyzetét is. Az értékesítés gondolatától az évek során rendre elzárkóztak, de a tántoríthatatlan fővezér halála után akár ez is megváltozhat.
Ha minden igaz, a témát még idén megtárgyalják az új Red Bull menedzsment nagyfőnökei, s amennyiben az értékesítés mellett döntenek, az kapóra jöhet az Alfa Romeónak. Paddock-források szerint a 2022-es szezon második felében a színfalak mögött nagy erőkkel szerveződött egy olasz konzorcium, amely standby-állapotban várja, hogy adott esetben lecsaphasson a portékára. A projekt alapja állítólag az a pénzösszeg, amely az Alfa Romeónál felszabadul a Sauber-együttműködés jövő év végi lezárultával: ehhez talján forrásokból csapódna még néhány vaskos dollárköteg, valamint a Ferrari technikai támogatása, váltója és motorja, sőt, talán némi anyagi szerepvállalás is, így elméletileg minden adott lenne ahhoz, hogy Alphából Alfa váljon és a patinás márka továbbra is képviseltesse magát az F1-ben.
Úgy hírlik, hogy a Ferrarinál is díjazzák a kezdeményezéts, hiszen szinte készen kapnának egy félhivatalos B csapatot, amely ráadásul karnyújtásnyira – Faenza autópályán csupán 102 kilométer Maranellótól – található a központjuktól. John Elkann az ügyletben kulcsfigura lehet, hiszen a Ferrari első embere elnöki tisztséget tölt be az Alfa Romeót birtokló Stellantisnál is, ráadásul a pletykák szerint a tapasztalat és sok egyéb más mellett azért választották Fred Vasseurt a Scuderia csapatfőnökén, mert jó viszonyt ápol az Alfa és a Stellantis vezéreivel is, így ebben a projektben is hasznos lenne a szerepvállalása.
Olyan forgatókönyvről is lehetett hallani az Alfa Romeo háza tájáról, hogy amennyiben nem jön össze az AlphaTauri akvizíciója, más utat járva próbálnak majd az F1-ben – és a Ferrari közelében – maradni. Erre elméletileg az is lehetőséget adna, ha szövetségre lépnének a Haas istállóval: Gene Haas és Günther Steiner csapata ezer szállal kötődik a Scuderiához, némi pénz mindig jól jön náluk a konyhára, a jövőre néadó szponzorként csatlakozó Moneygram neve mellett pedig – elméletileg – jól megférne az Alfa Romeo név is…