Az elmúlt időszak egyik legfontosabb Formula-1-es vonatkozású híre egyértelműen Mattia Binotto Ferraritól való távozása volt. Az ügyben a rivális topcsapatok közül a Red Bullt irányító Christian Horner már elmondta, hogy nem lepődött meg, hogy kollégája négy év után már nem lesz csapatfőnök a vörösöknél, most pedig Toto Wolff, a Mercedes vezetője is elmondta álláspontját minderről az F1 Beyond the Grid című podcastjának adásában:
„Mindig is világos volt, hogy óriási nyomás nehezedett rá. Ha csapatfőnök vagy a Ferrarinál, jobb, ha egy jó szerződést kötsz a távozásod esetére. Most valószínűleg bekövetkezett az elkerülhetetlen, de tovább kitartott, mint gondoltam.”
„Ha a Ferrarit képviseled, egy egész országot képviselsz” – tette hozzá Wolff. „Éltetnek vagy leírnak téged, és mindezt elképesztő brutalitással. A Ferrari-csapatfőnökeként is, de ha olasz vagy, még inkább, mivel külföldiként nem feltétlenül olvasod a híreket. Olaszként viszont a frontvonalban vagy.”
Binotto a Mercedesnél?
Binotto csaknem három évtizedet húzott le a Ferrarinál, műszaki és menedzseri fronton is olyan tapasztalattal bír, amely a mostani menesztése ellenére is vonzóvá teheti más alakulatok számára – olyannyira, hogy sajtóértesülések szerint az Audi már meg is környékezte. De vajon Wolff leigazolná-e őt a Mercedeshez?
„Nem, úgy gondolom, túl sok porcelán tört el közöttünk az utóbbi néhány évben ahhoz, hogy ez lehetséges lenne. A többi csapat nevében nem beszélhetek, de Mattia kívül-belül ismeri a Formula-1-et, úgyhogy talán talál magának szerepet egy másik istállónál” – fogalmazott a Mercedes csapatfőnöke, aki kitért a Binottóval való viszonyára is: „Voltak feszült pillanatok Mattia és köztem, ez nem titok. De bizonyos szempontból ez mérséklődött 2022-re. Sokkal jobbá vált a viszonyunk.”
Ami a Ferrari jövőbeli csapatvezetőjének személyét illeti: a legtöbben az Alfa Romeót irányító Frederic Vasseurt várják befutónak. Wolff szerint mindenesetre a Formula-1 és a teljes autósport alapos ismerete szükséges a csapatfőnöki pozícióhoz, ráadásul nem elég, ha csak néhány területhez ért az illető, hanem képben kell lenni műszaki, menedzsmenti és politikai fronton egyaránt.
Wolff akár a Ferrarinál is kiköthetett volna?
Miközben Horner úgy fogalmazott, hogy elkötelezett a Red Bull iránt, így nem vonzza a ferraris lehetőség, Wolff elismerte, hogy ha annak idején nem a Mercedes, hanem a Ferrari áll elé egy ajánlattal, nehezen mondott volna nemet rá:
„Bárki, aki azt mondja, hogy nem érdekli, hogy a Ferrari csapatfőnöke legyen, egyszerűen nem mond igazat. Mai napig is meg kell csípnem magam, hogy elhiggyem, hogy a Daimler lehetőséget adott, hogy társmenedzser és társtulajdonos legyek, erre mérhetetlenül büszke vagyok. Ugyanakkor ha a Ferrari egy csoda folytán megkeresett volna és felajánlott volna egy ilyen pozíciót, ugyanez lett volna a helyzet.”