DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Keddi hírek: megromló F1–FIA kapcsolat és távozó Binotto

Egyértelműen Mattia Binotto felmondásának híre vitte a hátán a mai napot, de ettől függetlenül is volt mit olvasni kedden a Formulán! Nézzük a legfontosabb keddi híreket!

Reggel rögtön robbant is a bomba, délelőtt megérkezett a napok óta valószínűsített bejelentés: Mattia Binotto a 2022-es esztendő végén távozik a Scuderia F1-es alakulatának csapatfőnöki székéből. A Ferrari sikertelen csapatfőnökeiről itt írtunk bővebben. A Ferrari háza tájáról egy újabb hír: Sainz szerint nem igaz, hogy az ő szájíze szerint alakították volna az idei autót.

Eközben itt elmélkedtünk arról, mi állhatott a Ferrari csapatfőnökének távozása mögött, illetve mit jelent ez a Scuderia számára a jövőre nézve. Az F1-es szezon közben többször is felmerült, hogy feszültségek lehetnek Mohammed ben Sulayem FIA-elnök és a FOM között – ezt most előbbi határozottan tagadta.



Pierre Gasly az eltiltás határán táncol: ha a következő szezon első hét versenyén két büntetőpontot szerez, nem vehet részt egy nagydíjon. A francia szerint a rendszer rossz, arányosítani kellene a megnövekedett versenyszámmal. Azt már tudtuk, hogy Daniel Ricciardo visszatér jövőre a Red Bullhoz, most pedig újabb részletek láttak napvilágot. A Red Bull harmadik versenyzője csak a hétvégék töredékén lesz jelen személyesen – az ausztrál nem akarta a teljes szezont vállalni. Elmondta, valóban tárgyalt a Mercedesszel, de az egyeztetés megrekedt.

A 2023-ban induló TCR Világsorozat tölti majd be a WTCR megszűnése miatt keletkezett űrt – habár hivatalosan nem a világkupa utódja lesz. Nem is tényleges bajnokságról van szó, hiszen a TCR Világsorozat állomásait különböző TCR-szériák kiválasztott állomásai alkotják majd, összesen nyolc helyszín négy kontinensen. A mezőny így nem lesz állandó, de egyes csapatok mind a nyolc versenyre elutaznak. A Hungaroring is részese lesz a sorozatnak.

Sergio Perez a mai napig szoros kapcsolatot ápol előző csapatával, akik azóta Aston Martinná váltak. A mexikói versenyző sokat vár 2023-ban Lawrence Stroll istállójától. És a végére egy kis hazai: másfél héttel az F1-es idény lezárulta után a Formula Podcast stábja úgy döntött: itt az ideje elkezdeni az eseménydús szezonra való visszatekintést, emellett Mattia Binottóról is beszélgettünk. 

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: