A verseny tervezett kezdete előtt egy órával megérkezett a jósolt zápor Szingapúrba, melynek következtében az FIA előre jelezte, hogy a rajtprocedúra legalább félórás csúszással veheti kezdetét. Öt perccel az eredeti start időpontja előtt érkeztek az újabb információk, melyek szerint a felvezető körre 21 óra 5 perckor, tehát egyórás csúszással indulhat el mezőny. Ekkorra az eső teljes egészében elállt, a pályamunkások pedig megkezdték az aszfaltcsík takarítását különböző módszerekkel.
A startra végül a kihirdetett időpontban zökkenőmentesen került sor, hiszen nem érkezett további égi áldás a pályára. A rajtnál a mezőny minden tagja a zöld oldalfalú intermediate gumikra szavazott, annak ellenére, hogy több kanyarban is nagyobb tócsákat lehetett még látni a felvezető kör alatt. A piros lámpák kialvását követően a páros oldalról rajtolók jelentősen jobban tudtak elrugaszkodni, ennek következtében a pole-ból induló Charles Leclerc elvesztette az első helyet Sergio Perezzel szemben, miközben Carlos Sainz Lewis Hamiltont előzte a harmadik helyért. Max Verstappen autója majdnem lefulladt az indulásnál, a holland pedig egészen a 13. pozícióba esett vissza, a második kör végére azonban sikerült felkapaszkodnia a top 10-be.
A 7. körben Kevin Magnussent intették ki a felügyelők a bokszba fekete-narancs zászlóval, a dánnak ugyanis megsérült az első szárnyvéglapja a Verstappennel folytatott küzdelemben – idén már harmadik alkalommal került ebbe a szituációba a Haas versenyzője. Eközben Nicholas Latifi szorította a falra az őt támadó Guanyu Zhout, aki azonnal feladni kényszerült a versenyt. A bukótérben veszteglő Alfa Romeo miatt a versenyirányítás a pályára vezényelte a biztonsági autót, Latifi pedig Zhouhoz hasonlóan feladta a versenyt. Perez simán megtartotta az első helyet az újraindításnál, Verstappen megkezdte a felzárkózást, hiszen néhány kanyar alatt előzte meg Sebastian Vettelt és Pierre Gaslyt. A következő körökben megmerevedtek a frontvonalak: az élen Leclerc egy-másfél másodperces lemaradásban követte Perezt, Verstappen zárkózása pedig megakadt Alonso mögött. Az aszfalton eközben elkezdtek kialakulni szárazabb foltok, a magas páratartalom miatt azonban korántsem olyan ütemben száradt a pálya, mint normál esetben. Ennek megfelelően Sainz nemsokára jelezte is a rádión, hogy szerinte már közeledik a slickre váltás ideje, Verstappen azonban rövidesen ennek az ellenkezőjét állította, mondván, túl csúszós még a pálya a száraz gumikhoz. Érdekes taktikai csatára volt tehát kilátás ekkor.
Az események a 22. körben pezsdültek meg, amikor a 350. versenyén szereplő Alonso motorja kilehelte a lelkét, utat engedve ezzel Verstappennek. A spanyol a bukótérben parkolta le az Alpine-t, így jöhetett a virtuális biztonsági autó. A Mercedes hatalmasat kockáztatott, hiszen a VSC-fázis alatt a közepes keverékű Pirelliket tették fel George Russell autójára. A brit csupán a 16. helyig tudott felkapaszkodni a megszakítást megelőzően, ezért neki nem volt vesztenivalója a hazardírozással. Nem kellett sokat várni az újabb megszakításig sem: a 25. körben Alex Albon csúszott a falba. A thai pilóta vissza tudott tolatni a pályára, a bokszban azonban hiába kapott új első szárnyat és gumikat, fel kellett adnia a viadalt. A rövid virtuális biztonsági autós szakasz alatt nem történt jelentős változás a sorrendben, így a zöld zászlót követően továbbra is Perez–Leclerc–Sainz volt a sorrend az élen. A mezőny nem teljesített egy fél kört sem, amikor Esteban Ocon is technikai hiba miatt állt meg a pálya szélén. Jöhetett az újabb VSC-szakasz, immár negyedszer. Mindkét Alpine motorhiba miatt volt kénytelen feladni a versenyt, ami hatalmas mélyütés a konstruktőri bajnokság negyedik helyéért nagy csatában lévő franciák számára. Az újraindítás előtt Verstappen találta telibe hátulról majdnem az éppen fékező Lando Norris McLarenjét, azonban mindketten megúszták a meleg helyzetet.
Perez ekkor már három másodperccel vezetett Leclerc előtt, amivel meglehetősen kényelmes helyzetbe került a mexikói. Az események sora egy újabb hibával folytatódott: Hamilton a 7-es kanyarban fékezte el magát, és csúszott bele a falba. A hétszeres világbajnok folytatni tudta, első szárnya azonban jelentősen sérült. Eközben Russell a slick abroncsokon sorra futotta a lila szektorokat, ezért a Ferrari reagált, és a lágy keverékű gumikat tették fel Leclerc autójára. Ekkor már egyértelmű volt, hogy cserélni kell, és sorra érkeztek is a versenyzők a bokszutcába a slick abroncsokért. A kiállásokat követően maradt a Perez–Leclerc–Sainz sorrend az élen, a McLaren párosa azonban nagyot nyert, hiszen Tsunoda a kemény keverékű Pirelliken szintén a falban kötött ki, előidézve ezzel az ötödik versenymegszakítást is, hiszen ezúttal Bernd Maylander biztonsági autója is a pályára gurult, összeszedve a teljes mezőnyt, immár slick gumikon. Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas a többiektől eltérően a lágyabb keverékű gumikon köröztek ekkor, mindenki más a közepes Pirelliket nyúzta a nyirkos aszfalton. A biztonsági autós szakaszt követően 35 pec állt a mezőny rendelkezésére ahhoz, hogy eldöntsék, ki nyeri a kaotikus Szingapúri Nagydíjat.
Verstappen az újraindítást követően azonnal megtámadta Norrist a 7-es kanyar felé menet, a nedves részen azonban nem tudott megállni, és kicsúszott a bukótérbe. A holland „lekockázta” gumijait, melynek következtében újra ki kellett állnia új abroncsokért. Kapkodhattuk a fejünket ezekben a percekben, hiszen rengeteg esemény történt a Marina Bay Street Circuiten. A Red Bull futama hamar rémálommá vált, hiszen rövidesen érkezett az üzenet, hogy Perezt biztonsági autós kihágás miatt vizsgálják a versenyfelügyelők, miközben Russell Mick Schumacherrel ért össze az 1-es kanyarban, aminek következtében defektet kapott. Leclerc teljesen utolérte az élen álló Perezt, aki a motor vezethetőségére panaszkodott a rádión keresztül. 27 perccel a leintés előtt a versenyirányítás engedélyezte a DRS használatát, így Leclerc kezébe újabb fegyver került a Perezzel szembeni csatában. A két versenyző kiélezett küzdelmet folytatott a győzelemért, miközben egy-egy elfékezés mindkét oldalon előfordult. A végén Perez örülhetett, aki ezzel idei második győzelmét ünnepelhette, mellette a két ferraris ünnepelhetett a dobogón Leclerc–Sainz sorrendben, Perez azonban nem nyugodhat meg, hiszen a felügyelők a versenyt követően vizsgálják a mexikói safety car mögötti szabálytalanságát. A pontszerzők sorát Norris, Ricciardo, Lance Stroll, Verstappen, Vettel, Hamilton, valamint Gasly zárta. Verstappennek ezzel nem sikerült matematikailag is bebiztosítania a világbajnoki címet, így legalább egy hetet várni kell a bajnokavatásra. Folytatás egy hét múlva a Japán Nagydíjjal.
A Szingapúri Nagydíj végeredménye:
Poz. | Versenyző | Csapat | Hátrány |
1 | Sergio Perez | Red Bull | |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 7.595 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 15.305 |
4 | Lando Norris | McLaren | 26.133 |
5 | Daniel Ricciardo | McLaren | 58.282 |
6 | Lance Stroll | Aston Martin | 101.33 |
7 | Max Verstappen | Red Bull | 1'03.825 |
8 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1'05.032 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1'06.515 |
10 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1'14.576 |
11 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 1'33.844 |
12 | Kevin Magnussen | Haas | 1'37.610 |
13 | Mick Schumacher | Haas | 1 kör |
14 | George Russell | Mercedes | 2 kör |
Yuki Tsunoda | AlphaTauri | kiesett | |
Esteban Ocon | Alpine | kiesett | |
Alex Albon | Williams | kiesett | |
Fernando Alonso | Alpine | kiesett | |
Nicholas Latifi | Williams | kiesett | |
Guanyu Zhou | Alfa Romeo | kiesett |