Megőrizte a vezető pozíciót Charles Leclerc 15 órakor, a Francia Nagydíj rajtjánál Max Verstappen előtt – mögöttük azonban helycsere történt, Lewis Hamilton lelépte a harmadiknak startoló Sergio Perezt, akit az első kanyarokban remekül helyezkedő, így két helyezést nyerő Fernando Alonso is megszorongatott.
Az első kör nem alakult mindenki számára tisztán, a sikánban a kilencedik helyért csatázó Esteban Ocon kiforgatta Yuki Tsunodát – az Alpine hazai pilótáját megbüntették a megmozdulásért, öt másodpercet szabtak ki rá. A motorcsere miatt utolsó sorból rajtoló két versenyzőnek eltérően sikerült az első kör: Kevin Magnussen hét helyet is nyert, Carlos Sainz a Ferrarival viszont csak egyet. A spanyol kemény abroncsokon rajtolt, melyeknek be kellett melegedniük – miután ez megtörtént, megkezdte felzárkózását, körönként egy-két ellenfelet levadászva.
A harmadik körtől nyílhatott a DRS, és megkezdődött Verstappen hajszája: körökön keresztül tapadt az ellenfélre, minden nyitás után tizedekre megközelítette az éllovas Ferrarit, de átugrani nem tudta. A szoros percek után a frontvonalak lenyugodtak, a holland tartotta az egy másodperces távolságot, előzési helyzetbe azonban nem került, végül pedig DRS-távolságon is kívülre csúszott.
Mögöttük Hamilton meglepetésre öt másodpercnél nagyobb távolságra leszakította Perezt, akit a másik Mercedesszel Russell is kezdett utolérni. Hátrébb az előzésekről Sainz gondoskodott, a 13. körben Lance Stroll elleni manőverével már a pontot érő 10. helyre ért.
Az első kiállás a felzárkózó Magnussen nevéhez fűződött már a 9. körben. Miután kicsúszott a DRS-távolságból, Verstappen a 17. körben érkezett saját cseréjére, közepes helyett kemény keverékért, amellyel a hetedik pozícióba tért vissza. Az elévágási kísérlet azonban feleslegesnek bizonyult.
A 18. körben történt a futam nagy drámája: a kamera a gumifalra levő Leclerc-re váltott, a monacói a 11-es kanyar közepén veszítette el a tapadást, rádiózása szerint beszorult a gázpedál, amely már Ausztriában is problémát okozott az utolsó körökben. A beküldött biztonsági autót kihasználva a teljes mezőny kiállt kerékcserére: Verstappen így is megörökölte a vezetést, Hamilton, Perez, Russell, Alonso, Norris, Ricciardo, Sainz, Ocon és Stroll sorrendje állt fel az első tíz helyen.
A Red Bull nagyszerűen kapta el az újraindítást, Sainz pedig közepes gumijainak hála gyors iramban előzte meg az ellenfeleket, körökön belül már az ötödik pozícióban volt. A spanyol ugyancsak öt másodperces időbüntetést kapott, mivel a kiállás során veszélyesen engedték vissza Alex Albon Williamse elé. Hátrébb baleset történt, Guanyu Zhou és Mick Schumacher akadt össze: a német forgott meg, a kínai azonban még rosszabbul járt, törött első szárnyát cserélni kellett, ráadásul az ütközés okozásáért öt másodpercre büntették.
A 30. körben Verstappen volt a mezőny leggyorsabbja, és előnyét 4 másodperc fölé növelte Hamiltonhoz képest, Leclerc kiesése óta kezében tartotta a versenyt. Az időbüntetés tudatában Sainz folytatta a menetelést, Russell megelőzésével a negyedik pozícióba lépett előre. A következő ellenfél már a másik élcsapat volt, a Red Bull Perez révén.
Miután Sainz utolérte a mexikóit, felmerült, hogy második kiállást kísérel meg a Ferrari, még a D terv szó is elhangzott – a 41. kör végén azonban több kanyaron át tartó csörte végén megelőzte a mexikóit, aki annyira kizökkent, hogy még Russell is bement mellé. A két autó enyhén összeért, Perez levágta a sikánt, de nem a kijelölt útvonalon tért vissza a pályára: Russell a Mercedesszel kezdett vitát a rádión, vissza kell-e adnia a Red Bull-osnak a pozíciót. A mexikóinak ez nem állt szándékában, és a felügyelők sem vizsgálódtak.
Kevésbé érthető módon Sainz, miután a csatában átvette a harmadik helyet, mégis a bokszba érkezett friss lágy gumikért. A döntést a versenyző sem teljesen értette. Ezzel jelentős tempóelőnybe került, de – mivel öt másodperces időbüntetését is le kellett töltenie a bokszban – egészen a kilencedik helyre esett vissza, ahonnan villámgyorsan jött előre.
Négy körrel a leintés előtt a futam ötödik kiesőjeként Guanyu Zhou húzódott félre, rövid VSC-fázis eredményezve. Végül ez a szakasz döntötte el a dobogó utolsó fokát: Perez lassan reagált az újraindításra, Russell megelőzte az ellenfelét, így megkaparintotta a harmadik helyezést.
Max Verstappen, akinek könnyű dolga volt a fő rivális kiesése után, szezonja hetedik győzelmét szerezte, Lewis Hamilton pedig zsinórban negyedik dobogóját és a Mercedes idei legjobb eredményét érte el a második hellyel. Russell maga negyedszer végzett az első három között, a Mercedesek negyedik helyre taszították a második Red Bullt. Az elérhetőnek tűnő harmadik pozíció helyett Sainz jócskán lemaradva lett ötödik – ez is szép eredmény a 19. rajthelyről, de a második kiállás nem tűnt indokoltnak. Az Alpine és McLaren sormintát rajzolt ki Alonso vezetésével a hatodik-kilencedik helyen, az utolsó pontot pedig Stroll szerezte meg csapattársa, Vettel előtt.
A Francia Nagydíj végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:30:02.112 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 10.587 |
3 | George Russell | MERCEDES | 16.495 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 17.310 |
5 | Carlos Sainz | FERRARI | 28.872 |
6 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 42.879 |
7 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 52.026 |
8 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 56.959 |
9 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 60.372 |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 62.549 |
11 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 64.494 |
12 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 65.448 |
13 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 68.565 |
14 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 76.666 |
15 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 80.394 |
16 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | DNF |
Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | DNF | |
Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | DNF | |
Charles Leclerc | FERRARI | DNF | |
Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | DNF |