A 2022-es szabályváltozások fő célja a pályán való követés és előzés megkönnyítése volt – ennélfogva a DRS kiváltása, habár az állítható hátsó szárny a biztonság kedvéért egyelőre maradt az autókon. Két nagydíj elteltével pedig ott tartunk, hogy valóban nagy harcokat láttunk a győzelemért Charles Leclerc és Max Verstappen között, de az összecsapások kizárólag a DRS segítségével történtek.
„Ha nem lett volna DRS-em, sosem tudtam volna előzni” – jelentette ki a szaúdi futam utáni, Formula.hu részvételével zajló hivatalos sajtótájékoztatón a győztes Max Verstappen. „Úgy vélem, még mindig túl érzékenyek vagyunk rá. Igaz, egyes pályákon könnyebb előzni, mint máshol. Jelen pillanatban azonban második lennék, ha nincs a DRS.”
A párharcban alulmaradó Leclerc szerint egyenesen unalmas lenne a Formula-1, ha kiiktatták volna az előzéssegítő megoldást. „Szerintem a DRS-nek egyelőre maradnia kell, máskülönben a versenyek nagyon unalmasak lennének. Habár egymás követése javult a tavalyi évhez képest idénre, amit nagyon pozitív lépésnek tartok, úgy vélem, ez nem elég, hogy megszabaduljunk a DRS-től. Ez is a dolog része, én pedig az igazat megvallva élvezem. A versenyzői stratégia egyik elemévé vált védekezés és előzés tekintetében, már hozzátartozik a versenyzéshez” – vélekedett a monacói.
Szaúd-Arábiában nem kellett ilyen stratégiát alkalmaznia, de Carlos Sainznak is megvan a maga véleménye. DRS nélkül nem lehetne előzni, az eszközzel viszont túl könnyűvé vált a támadás.
„DRS nélkül szinte lehetetlen előzést végrehajtani. Ami javult, hogy az egyensúly megjósolhatóbb és közelebb lehet maradni a kanyarokban. De a három-négy tized nélkül, amit a DRS biztosít az egyenesekben, lehetetlen volna előzni, mivel a szélárnyékhatás kisebb, mint tavaly” – mondta a Ferrari spanyolja, a nagydíj harmadik helyezettje. „Talán fontolóra kellene vennünk a DRS-hatás csökkentését, hogy ne legyen akkora delta, mint most, mert így néhány előzés talán túlságosan könnyű.”