Az elmúlt évek legjelentősebb szabályváltozásait hozza a 2022-es Formula-1-es évad: az egyik legfontosabb, hogy a leszorítóerő nagy részét immár az autó alatt áramló fogja generálni. Emiatt a bemutatóját csütörtökön megtartó Aston Martin technikai igazgatója, Andrew Green szerint a csapatok célja az lesz, hogy a lehető legközelebb kerüljön az autó alja a talajhoz – ez viszont a beállítások terén és így az autó vezetésének jellegét illetően is komoly változásokat eredményez:
„Van néhány kihívás az autó kapcsán aerodinamikai szempontból” – nyilatkozta a szakember a Motorsport.com hasábjain. „Amiatt, hogy úgynevezett ground effect autóról beszélünk, az aszfalttól való távolság kulcsfontosságú. Minél közelebb tudsz menni a talajhoz, annál jobb lesz a teljesítmény, és olyan beállítással fogsz előállni, amely a legnagyobb teljesítményt nyújtja. Ennek köszönhetően egy viszonylag merev autót kapunk. Szóval amiatt, hogy megmaradjon ez a közelség a talajhoz, a pilótáknak valami gokartszerűt kell majd vezetniük.”
Green arról is beszélt, hogy noha jelentős leszorítóerőt veszítenek az autók, szerinte a csapatok hamar vissza fogják azt nyerni: „Jelentős az aerodinamikai veszteség a 2021-es kifejlett autókhoz képest. Ezekkel az autókkal néhány lépést teszünk hátra a fejlesztéseket illetően, hiszen a legtöbb csapat kevesebb mint egy éve dolgozik rajtuk. Az előző generációs autók többéves fejlesztési fázist tudhattak a hátuk mögött ugyanazzal az aero-koncepcióval. Úgy vélem, ezzel a fejlesztési ütemmel, amellyel mi és a legtöbb csapat rendelkezünk, nem fog sok időbe telni, hogy elérjük a 2021-es szintet leszorítóerő terén.”
Arra, hogy mennyire radikálisan megváltoznak az autók a 2022-es szezonra, az Aston gyártásmenedzsere, Simon Cayzer világított rá azzal, hogy elmondása szerint annyira forradalmi náluk is az AMR22-es, hogy nagyjából csak a tíz százalékát tudták átültetni rá a tavalyi versenygépnek.