DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 18. szerda
F1

„Gokartszerű élmény lesz vezetni az autókat”

Andrew Green, az Aston Martin technikai igazgatója úgy véli, az új szabályok viszonylag merev autókat eredményeznek. A szakember szerint hamar visszanyerik a csapatok az elbukott leszorítóerőt.

Az elmúlt évek legjelentősebb szabályváltozásait hozza a 2022-es Formula-1-es évad: az egyik legfontosabb, hogy a leszorítóerő nagy részét immár az autó alatt áramló fogja generálni. Emiatt a bemutatóját csütörtökön megtartó Aston Martin technikai igazgatója, Andrew Green szerint a csapatok célja az lesz, hogy a lehető legközelebb kerüljön az autó alja a talajhoz – ez viszont a beállítások terén és így az autó vezetésének jellegét illetően is komoly változásokat eredményez:

„Van néhány kihívás az autó kapcsán aerodinamikai szempontból” – nyilatkozta a szakember a Motorsport.com hasábjain. „Amiatt, hogy úgynevezett ground effect autóról beszélünk, az aszfalttól való távolság kulcsfontosságú. Minél közelebb tudsz menni a talajhoz, annál jobb lesz a teljesítmény, és olyan beállítással fogsz előállni, amely a legnagyobb teljesítményt nyújtja. Ennek köszönhetően egy viszonylag merev autót kapunk. Szóval amiatt, hogy megmaradjon ez a közelség a talajhoz, a pilótáknak valami gokartszerűt kell majd vezetniük.”

Green arról is beszélt, hogy noha jelentős leszorítóerőt veszítenek az autók, szerinte a csapatok hamar vissza fogják azt nyerni: „Jelentős az aerodinamikai veszteség a 2021-es kifejlett autókhoz képest. Ezekkel az autókkal néhány lépést teszünk hátra a fejlesztéseket illetően, hiszen a legtöbb csapat kevesebb mint egy éve dolgozik rajtuk. Az előző generációs autók többéves fejlesztési fázist tudhattak a hátuk mögött ugyanazzal az aero-koncepcióval. Úgy vélem, ezzel a fejlesztési ütemmel, amellyel mi és a legtöbb csapat rendelkezünk, nem fog sok időbe telni, hogy elérjük a 2021-es szintet leszorítóerő terén.”

Arra, hogy mennyire radikálisan megváltoznak az autók a 2022-es szezonra, az Aston gyártásmenedzsere, Simon Cayzer világított rá azzal, hogy elmondása szerint annyira forradalmi náluk is az AMR22-es, hogy nagyjából csak a tíz százalékát tudták átültetni rá a tavalyi versenygépnek.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: