Idén sem marad el a Formula.hu szokásos F1-es évértékelő sorozata, amelyben minden kategóriában felállítottuk a saját top 3-as rangsorunkat, majd ezeket pontozva – az első helyezettek 3, a másodikak 2, a harmadikak 1 egységet kaptak – összeállt a szerkesztőség listája. Ezúttal a csapatvezetőket értékeltük.
Balogh Boglárka: Ez már nehezebb falat, mert akit tényleg jogosultnak érzek erre a címre, az is kivívta a nemtetszésemet is bizonyos gesztusokkal, amik miatt mégsem adnám neki. De mégis, maradjon az első helyen Christian Horner, aki a Toto Wolff-fal vívott cicaharca miatt ugyan nem lett szimpatikusabb, de csapatát, élén Max Verstappennel, mégiscsak helyrepofozta annyira, hogy világbajnoki esélyesek legyenek. A második helyre Andreas Seidlt teszem, akinek hatása most már tényleg érezhető a McLarenen; ugyan év végére kissé visszaestek, de érezhetően kifelé másznak a gödörből, ahol az elmúlt éveket töltötték. A harmadik helyet az Alpine vezetősége kapja: nem tudom pontosan, kihez is lehetne ezt a csapatot igazán kötni, de az tény, hogy ők is jó irányba haladnak, szépen kontrollálták a csapatmunkát idén, ennek eredménye a győzelem és a dobogó is.
1. Christian Horner
2. Andreas Seidl
3. Alpine vezetősége
Balogh Tamás: A csapatvezetők teljesítményét mindig nehéz leválasztani az általuk irányított gárda produkciójától, Andreas Seidlt azonban elsősorban azért tettem a listám első helyére, mert „látványtalanul”, mégis eredményesen vezényelte le a McLaren Mercedes-motorra váltását, amely kilenc év után újra győzelemben és kis híján ismét vb-dobogóban mutatkozott meg. Jost Capito vezetésével a Williams hosszú idő után újra életjelet mutatott, a dobogóra pedig a Red Bullból vb-esélyes csapatot kovácsoló Christian Hornert jelöltem még, az energiaitalosok összességében kevesebbet hibáztak idén, mint a Toto Wolff irányította Mercedes.
1. Andreas Seidl
2. Jost Capito
3. Christian Horner
Gellérfi Gergő: Bár a szezon vége nem a várakozások szerint alakult, összességében mégis elvitathatatlan az a munka, erőfeszítés (és persze eredmény), amit Andreas Seidl, a háttérben csendben meghúzódó csapatfőnök a McLaren fejlődésébe belepakolt. A dobogó másik két fokára a két „csapatvezető-fejedelmet” helyeztem, akik közül az idén Toto Wolff volt az aktívabb, és talán a nagyobb hatást is ő fejtette ki a végül egy-egy trófeával záródó küzdelemre.
1. Andreas Seidl
2. Toto Wolff
3. Christian Horner
Gobodics Tamás: Irracionális sorrendet állítottam fel, de nem tudtam ugyanazt leírni, mint az év csapatainál. Nálam a McLaren precíz munkával egyre feljebb juttató Andreas Seidl munkája ért a legtöbbet, a két nagyágyú közül pedig azért tettem előrébb Toto Wolffot, mert neki volt nehezebb dolga az év során – Christian Horneré lett az év csapata, de őt magát így sem tudom az első két helyre tenni a viselkedése miatt, bocsánat.
1. Andreas Seidl
2. Toto Wolff
3. Christian Horner
Héjas Szilárd: Christian Horner és a Red Bull nagyszerűen kezelte a Mercedesszel való csatározás feszültségét, így nálam Horner a szezon csapatvezetője, a második helyre a McLarennel szépen fejldő Andreas Seidlt tenném, míg a harmadik helyre az eddig csapatfőnökként elég súlytalan Mattia Binottót nevezem.
1. Christian Horner
2. Andreas Seidl
3. Mattia Binotto
Mészáros Sándor: A letisztult rendszert építő Seidl a jövő embere és ezt úgy is bizonyította idén, hogy most még akadtak mélyrepülések.Bár a kamerák előtt előadott teátrális jelenetei nem mindenkinek tetszettek, Wolff ezúttal nyomás alatt is “egyben” tudta tartani a Mercedest. Capito friss lendületet hozott, komoly löketet adva a gödör mélyéről induló Williamsnek.
1. Andreas Seidl
2. Toto Wolff
3. Jost Capito
Strommer Benjamin: Normál esetben a két vb-címért küzdő csapat egyikének főnökét tenném az első helyre, de ebben az évben a Mercedes és a Red Bull vezére sokszor inkább emlékeztetett valóságshow-hősre, mint tiszteletreméltó, karizmatikus vezetőre. A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl annál rokonszenvesebb volt korrekt és józan nyilatkozataival, megnyilvánulásaival, ezért (természetesen figyelembe véve a csapatnál elért sikereit is) őt tettem az első helyre. A Red Bull nyolc év után újból csúcsra vezérlésével Christian Horner is megérdemli a dobogó egyik fokát, akárcsak az elmúlt szezonokban rengeteget kritizált Mattia Binotto: a Ferrari szervezetileg óriásit fejlődött, jó lépés volt a svájci olasztól, hogy nem utazik el minden versenyre, hanem a gyári háttérmunkán is rajta tartja szemét.
1. Andreas Seidl
2. Christian Horner
3. Mattia Binotto
Szikora Tamás: A McLaren jelentőset fejlődött az utóbbi években, idén pedig végre beérett a kemény munka gyümölcse. Ebben nagy szerepe volt a vezetőségnek is, így nálam egyértelműen Andreas Seidl került az első helyre. Hasonló okokból lett második Jost Capito, a Williamsnél ugyanis összeállt valami olyan, ami sokáig hiányzott. Megvan az összhang, a 2021-es csomag is elég jóra sikerült, ezért a grove-i alakulat csapatfőnökét nem lehetett kihagyni. A dobogó legalsó fokára Christian Hornert tettem, mert a Red Bull tapasztalt szakembere ugyanúgy állta a sarat a világbajnoki címért folytatott harcban, mint annak idején 2010 és 2013 között.
1. Andreas Seidl
2. Jost Capito
3. Christian Horner
Végeredmény: Noha csapataik és pilótáik vb-párharca miatt a sokszor egymásnak is odamondogató Christian Horner és Toto Wolff volt leginkább a rivaldafényben idén, szerkesztőségünk szavazásán mindkét nagyágyút lenyomta a McLarent szép csendben a középmezőny egyik fő szereplőjévé emelő és kilenc év után győzelemre vezető Andreas Seidl. Említést kapott még a Williamst irányító Jost Capito, a Ferrarit feltámasztó Mattia Binotto, valamint az Alpine vezérkara is.
1. Andreas Seidl 22 pont
2. Christian Horner 12 pont
3. Toto Wolff 6 pont
4. Jost Capito 5 pont
5. Mattia Binotto 2 pont
6. Alpine vezetősége 1 pont
Korábbi ranglistáink:
Az év pilótája: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Lando Norris
Az év csapata: 1. Red Bull, 2. Mercedes, 3. Ferrari
Az év meglepetése: 1. Carlos Sainz, 2-3. Esteban Ocon és Williams
Az év csalódása: 1. Aston Martin, 2. Daniel Ricciardo, 3. Yuki Tsunoda
Az év újonca: 1. Yuki Tsunoda, 2. Mick Schumacher, 3. Nyikita Mazepin