Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. december 8. szerda
F1

Masi elmagyarázta az Alonso–Raikkönen ügyet

A spanyol pilóta inkonzisztens felügyelőkről beszélt, a versenyigazgató azonban elmondta, mi volt a döntő faktor, amiért Raikkönennek nem kellett visszaengednie őt, ellentétben a későbbi esetekkel.

Külön show-elemet jelentett a Formula-1-es USA Nagydíjon Fernando Alonso és a pályaelhagyások „románca”. Az első és talán legvitatottabb eset Kimi Raikkönennel történt: a finn az első kanyar külső ívén próbálkozott előzéssel, a spanyol azonban a pályán kívülről szorította, az Alfa Romeo versenyzője viszont így is maga mögé utasította az Alpine-t. Alonso a rádión többször is jelezte, hogy szerinte Raikkönennek vissza kellene adnia a pozíciót, a felügyelők azonban másként látták a történteket. A verseny után szokás szerint Michael Masi versenyigazgató adott magyarázatot:

Megértem a frusztrációját. Nem hallottam ugyan, de megértem” – mondta Alonsóról Masi a The Race hasábjain. „A közte és Kimi között az 1-es kanyarban történtek kapcsán hozott döntés egyértelműen marginális volt, és át is fogjuk beszélni az összes pilótával a legközelebbi versenyzői értekezleten. Szerintem két része van a történetnek: az egyik az előzés, a másik a pályáról való leszorítás.”

alonso-raikkonen-dppi-austin



Arra a felvetésre, hogy magyarán nagyobb vétségnek számított Raikkönen leszorítása, így az „felülírta” a pályán kívüli előzést, így reagált Masi: „Pontosan, fején találtad a szöget. Ezt a két elemet nézték meg, s ez alapján született a döntés, hogy úgy hagyják a pozíciókat, ahogy voltak. De ezt át fogjuk beszélni a következő megbeszélésen” – hangsúlyozta.

Nem sokkal később a Raikkönen-eset után aztán Alonso a másik Alfa Romeo-pilótával, Antonio Giovinazzival keveredett kétszer is hasonló helyzetbe. Előbb a spanyol előzött a pályán kívül, amiért vissza kellett engednie az olaszt – ezt jogosnak is nevezte a kétszeres F1-es világbajnok –, majd nem sokkal egy nagyon hasonló szituáció lejátszódott, csak fordított szereposztással. Masi elismerte, hogy „ironikus” volt mindez a korábbi eset fényében, de nem gondolja, hogy Alonso példát akart statuálni a Raikkönen-incidens után:

„Nem, egyáltalán nem hallottam Fernando rádióját. De nyilván lement a pályáról, így azt javasoltam a csapatnak, adják vissza a pozíciót, ami meg is történt. Aztán néhány körrel később ugyanez történt Antonio és Fernando között, akkor pedig az Alfa Romeónak ment az üzenet” – mondta el a versenyigazgató, hozzátéve: az ő „utasításai” mindig csak ajánlások a csapatok felé, amelyet vagy követnek, vagy nem, ez utóbbi esetben a felügyelők elé kerülhet az ügy.

Masinak amúgy a Raikkönen-eset kapcsán volt egy rádiózása Alan Permane Alpine-sportigazgatóval. Ennek kapcsán a szakember leszögezte: jó a viszonya a csapatoknál dolgozó illetékesekkel, s bár úgy tűnhet a közvetítésekből, hogy megszaporodtak az efféle üzenetváltások, Masi szerint valójában ennél sokkal több rádiózás zajlik közte és a sportigazgatók között a futamok során.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: