DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 16. szombat
F1

Random szabályalkalmazás miatt dühöng Alonso

Valódi szappanopera volt az USA Nagydíjon Fernando Alonso esete a pályaelhagyásokkal: a spanyol önfejű és zsémbes oldalát mutatta Austinban, ahol végül a célig sem jutott el.

A spanyol három pályaelhagyásos esetbe is belekeveredett Austinban, miközben a 19. rajtkockából, motorcseréje után pontszerzésért volt harcban. Először Kimi Raikkönennel, aki a fehér vonalon kívül előzte meg őt – miután Alonso kiterelte és össze is ütköztek. Mivel kikényszerítették, az Alfa Romeo finnje megtarthatta pozícióját, amit Alonso nehezen emésztett meg. „Rohadt szabályok, pedig egyértelmű” – dühöngött a kétszeres világbajnok, amikor közölték vele, kérése süket fülekre talált.

Ezek után – mintha csak szándékosan tette volna – a 12-es kanyarban Alonso a pályán kívül előzte meg a másik Alfát, Antonio Giovinazzit. A futamon bejátszott rádióüzenetben az Alpine sportigazgatója, Alan Permane Michael Masi orra alá dörgölte a Raikkönen-esetet, de az FIA álláspontja egyértelmű volt: Alonsónak vissza kell adnia a pozíciót. Ennek a csapat kérésére eleget is tett, elkerülve az öt másodperces időbüntetést.



További csavar, hogy ezek után egy harmadik incidens is történt, szintén Giovinazzival. Az olasz a 12-es kanyarban a pályán kívül előzte meg Alonsót – és ő sem tarthatta meg a pozíciót.

„Normál csatákat vívtunk, de a szabályok alkalmazása kissé random volt” – nyilatkozta Alonso a futam után. Az alpine-os nem akart túl mélyen belebonyolódni a történtekbe: „Ez van. Sajnos az amerikai rajongók nem olyan műsort kaptak, amit megérdemeltek volna.”

A spanyol végül nem fejezte be az USA Nagydíjat, az 50. körben a hátsó szárny problémái miatt kiállt a bokszba. Az Alpine dupla kieséssel fejezte be a futamot, miután a másik két kieső egyike Austinban Esteban Ocon volt.

„Pechesen végződött a mai nap, és összességében kihívás volt ez a hétvége számunkra, pedig jól alakult a verseny, tekintetbe véve, hogy a mezőny végéről indultunk” – értékelt Alonso az Alpine weboldala szerint. „Egy lehetséges top 10-es eredmény felé tartottunk, miután oda-vissza csatákat vívtunk az Alfa Romeókkal és Aston Martinokkal. Történt néhány incidens, melyekkel talán foglalkozni kellene majd: kettőért büntetés járt, egyért nem… A futam vége felé haladva a hátsó szárny eltört az utolsó előtti kanyarban. A tükörből is láttam, hogy szemmel láthatóan sérült, ezért ki kellett állnunk. Még vizsgálnunk kell, miért történt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: