Nem kell messzire menni az időben, ha olyan esetet keresünk, amikor ezt az egyezséget valaki nem tartotta be, vagy nagyobb problémát okozott más téren. Legutóbb, Ausztriában Sebastian Vettel elé többen is bevetődtek az utolsó néhány kanyarban, miközben ő próbált némi helyet hagyni maga előtt. Utolsó lelassításánál azonban a már gyorskörét befejezni szándékozó Fernando Alonso elé került és keményen feltartotta, megakadályozva ezzel Q3-ba jutását.
Olyan eset is történt nemrég Monzában, hogy a mezőny annyira lassan haladt a felvezető körén, hogy a legtöbben elmérték az időt és csak a kockás zászlós jelzés megjelenése után kezdték volna meg gyorskörüket, ami ugye már nem érvényes. Michael Masi is úgy gondolja, hogy nem teljesen van rendben jelenlegi formájában az úgynevezett „gentlemen’s agreement”.
„Természetesen hallottam már korábban is erről a pilóták közötti egyezségről, a média is elég gyakran előveszi a témát. Ha viszont ez húsz úriember egymás közötti megállapodása a pályán tanúsított viselkedésről, akkor ha nem működik megfelelően, akkor ezt nekik kell leülni és megbeszélni, némileg felülvizsgálni” – idézi Masit a PlanetF1.com szakportál.
„A résztvevők mindannyian nagy tudású, profi sportemberek. Idén annyira szoros ismét a középmezőny, hogy ez még inkább felszínre hozza a rájuk nehezedő nyomást és a problémákat.” A versenyigazgató külön megkérte az osztrák pálya sajátossága miatt a pilótákat, hogy ne lassítsanak le a kilences és tízes kanyarok előtt, több helyet biztosítva maguknak.
„Tekintettel arra, ami múlt szombaton történt, a csapatoknak különösen figyelni kellett volna arra, hogy szükségtelenül senkit ne tartsanak fel. A pálya rövidsége és természete miatt, amikor mindössze 64-65 másodperces egy gyorskör, gondoljunk bele, hogy a csapatok többsége úgy szeretne ideális kört futni, hogy öt-hét másodperces helyet hagy maga előtt. Ha pedig tizenöt pilóta tesz ugyanúgy, mindannyian 5-7 másodperces helyet szeretnének maguknak a tiszta körhöz, az problémás. Ez matematikailag sem igen jöhet össze ilyen tökéletesen.”
„Egy rakat pilótát kellett az időmérő után megvizsgálni, hogy szabálytalan volt-e, vagy sem, de arra jutottak legtöbbjüknél, hogy az események láncolatban követték egymást, így többségük nem volt hibás azért, ha éppen valaki elé került” – tette hozzá Masi.
Szerintetek hogy lehetne ezt az időmérős anomáliát a legjobban megoldani?