2015 és 2017 között sorozatos bukásokat könyvelhetett el és nevetség tárgyává vált az 1986 és 1991 között egyeduralkodónak számító japán gyártó. A hibrid-erőforrásokkal egyszerűen képtelen volt zöld ágra vergődni és rengeteget veszített a reputációjából lassúsága és rengeteg technikai meghibásodása miatt.
2018-ban aztán a Toro Rosso oldalán végre a fejlődés útjára lépett a Honda, egy évre rá pedig már több futamgyőzelmet is szerzett a Red Bull partnereként. Most már senki nem neveti ki a japánokat, egyre jobb erőforrással jelentkeztek az elmúlt években, de még mindig hiányzott az a kis plusz a Mercedesszel szemben. Helmut Marko a napokban azt nyilatkozta, hogy a Honda óriásit lépett előre az új, továbbfejlesztett erőforrásával és így már felértek a Mercedes szintjére a csapattal.
Egyelőre a sokszor érdekes nyilatkozatokat adó főtanácsadó szavait látszik alátámasztani a tesztelés is, Pierre Gasly és Toyoharu Tanabe is csak dicsérni tudják a japán egységet. „A második tesztnap is igazán pozitívan sikerült számunkra, rengeteg kört tehettem meg délután, többnyire jól megtankolt autóval próbálgattuk, mi hogy működik. Időnként egy-egy gyorskört is megengedtünk magunknak lágyabb keveréken” – ecsetelte véleményét Pierre Gasly, az AlphaTauri egyszeres futamgyőztes versenyzője.
„Egészen kiváló vezetni az autót, rendkívül pozitív a változás ahhoz képest, amilyen érzést a tavalyi autó nyújtott ebben az időszakban. Nem kérdés, hogy még bőven vannak területek, ahol javulhatunk, de a kevés tesztlehetőséget tekintve jó helyen állunk. A Honda erőforrása kitűnő, eddig remekül működik, semmilyen megbízhatósági problémánk nem adódott vele. Az autót néhány apróságtól eltekintve már szinte késznek érzem a Bahreini Nagydíjra” – tette hozzá a francia pilóta.
A Honda F1-es technikai igazgatója sem lát okot eddig panaszra. „A tesztelés második napján is minden rendben zajlott, az AlphaTauri versenyzői 144, a Red Bullnál Sergio Perez pedig 117 kört pakolt az autóba. Bár most is szeles volt az idő, különösen délelőtt, a körülmények messze jobbak voltak, mint az első nap során. Még jól is jött a tíz fokos hőmérsékleti eltérés, mert lehetőséget adott, hogy teljesen más körülmények között is tesztelhessük egységeinket.”
„Az erőforrással nem akadt gondunk, így sok figyelmet fordíthattunk arra, hogy finomhangoljuk a motor paramétereit, ellenőrizzük a különböző üzemmódokat. Arra számítunk, hogy az utolsó tesztnapon is minden rendben zajlik, igyekszünk a lehető legjobban felkészülni a világbajnokság nyitófutamára, ami alig két hét múlva lesz” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe.