A héten napvilágot látott sajtóhírek szerint a versenynaptár kezdeti szakaszának újabb módosítása van a pakliban. A szezon harmadik, május 2-i időpontja továbbra is egy nagy kérdőjellel szerepel a publikus menetrendben, de a szaksajtó tényként kezelte, hogy a forduló a Portugál Nagydíjat takarja. Ugyanakkor az országban rosszabbodott a vírushelyzet, ezért lefújhatják a be sem jelentett versenyt, pótlásként pedig dupla fordulót tarthatnak Bahreinben, míg a most második helyen levő Imola egy héttel csúszhat hátra. Stefano Domenicali beismerte, ez valóban egy opció.
„Ahogy tudják, annál a dátumnál a ’TBC’ szó szerepel. Ha Portugáliát takarná, akkor a ’Portugália’ szó lenne a helyén. Azért nem az van odaírva, mert a státusza még nincs lezárva. Természetesen amint módunkban áll, be fogunk jelenteni valamit, mégpedig a következő napokban, nem a következő két hónapban. Erről tájékoztatni fogunk” – idézi a RaceFans.net Domenicalit. „Hétvégén is lesznek találkozóim ez ügyben, hogy tisztázzuk a helyzetet. Egy lehetséges B terv a duplázás Bahreinben. Ez a tervek egyike. De semmi nincs megerősítve, ez egy opció az asztalon.”
„Arra fókuszálunk, hogy a naptárt sikerüljön megtartanunk a mostani formájában. Igaz, ahogy el is mondtam, készen kell állnunk a változásokra” – tért át az olasz a versenynaptár további részére, kiemelve a sanghaji verseny helyzetét. „Mint tudjuk, Kína nagyon fontos számunkra, de jelenleg a kormány azt üzeni, hogy nyárig nem akarnak semmiféle nemzetközi rendezvényt az országban. Ezért Kína akkor jöhet számításba a 2021-es naptárban, ha egy másik helyszínen probléma adódik és az utolsó percben változtatnunk kell.”
A Formula-1 vezérigazgatója nem csupán a 2021-es versenynaptárról beszélt – amelyet illetően ragaszkodnak hozzá, hogy mind a 23 fordulót megtartsák –, hanem arról is, milyen versenyek kerülhetnek a körforgásba. Az elhangzott nevek ismerősek, hiszen a Liberty Media beszállása óta többször szóba kerültek már: az afrikai kontinens, valamint Miami és Hanoi, amely projektekről továbbra sem mondtak le végleg.
„Stratégiánk a jövőre vonatkozóan az, hogy fokozottabban jelen legyünk az Egyesült Államokban, egynél több nagydíj formájában. Austin az utolsó években a naptár fontos része volt. A jövőben is így marad, beszélünk velük az egyezség megújításáról. Természetesen Miamira is figyelünk. Ennél többet nem mondhatok, de nagy az érdeklődés. Vietnám már nincs a naptárban, de még mindig opció. Hihetetlen beruházást hajtottak végre, ennélfogva továbbra is az asztalon van a jövőt illetően.”
Új érdeklődők is vannak, akikről ennyit árult el: „Lényegében Észak-Afrika és Dél-Afrika. Fontos lenne egy új helyszín érkezése vagy egy régi helyszín, amelynek nagyszerű öröksége van a Formula-1-ben” – mondta, a Dél-Afrikai Nagydíjra célozva, amely 1962-től egészen 1993-ig tartozott a világbajnokságba, és elsősorban Kyalamiban rendezték meg. Afrika csatlakozása azért is lenne szimbolikus fontosságú az F1 számára, mert az ötödik kontinenst lefedve valódi világbajnoksággá válna a sorozat.
A tradicionális helyszínek rajongói számára jó hír, hogy 2020 az európai pályák visszatérésének éve volt. Imola, Portimao és a hasonló helyszínek beugróként érkeztek, viszont elindítottak egy folyamatot, az érdeklődést a hosszabb távú rendezés iránt.
„Egyes európai versenyeket elveszítettünk, melyek most újra érdeklődnek, hogy számításba vegyük őket. El kell döntenünk, mi a megfelelő egyensúly a versenyek számát illetően, melyek azok a területek, ahova stratégiailag invesztálnunk kell a csapatok, tévétársaságok, média és szponzorok érdekeltségeit szem előtt tartva. Végül el kell döntenünk, melyik utat válasszuk, szem előtt tartva, hogy a mostani 23 verseny a maximum közelében van” – emlékeztetett rá, hogy a versenynaptár már nem nyújtható tovább, ezért szelektálni kell az érdeklődők között.