DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év híre

Mi magunk is hírek ezreit szállítottuk olvasóinknak 2020 során, de mint minden évben, idén is csak néhány olyannal szolgált a sport, ami igazán megdöbbentette a közvéleményt vagy nagy horderejű hatást gyakorolt.

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Jöjjenek a legnagyobb port kavart hírek!

 00120036_189



Strommer Benjamin: A 2000-es évek elején, még rajongóként Alonsónak drukkoltam a Renault-ban, de bevallom, ilyen múlt ellenére sem hittem benne, hogy a spanyol valaha újra az F1-ben fog versenyezni. Igazi váratlan bombahír volt, hogy éppen a Formula-1 világbajnoka lett koronavírus-pozitív a Szahíri Nagydíj előtt, lehetővé téve, hogy a rajongók választ kapjanak az őket régóta furdaló kérdésre: mire lenne képes egy másik versenyző a Mercedesben? Kuriózum az idei évből a kényszerűségből feje tetejére állított versenynaptár, olyan a körforgásba visszatérő népszerű helyszínekkel, mint Imola és a Nürburgring, valamint újoncokkal, mint Mugello és Portimao – bár ezeket a helyszíneket több lépcsőben mutatták be, nehéz köztük különbséget tenni, ezért kis csalással egy hírként kezeltem az átdolgozott naptár egészét.

1. Alonso visszatér
2. Hamilton koronavírusos
3. Új és visszatérő pályák a naptárban

 

Héjas Szilárd: Hogy mi?!? Kiszáll a Honda? Pont, amikor kezdtek egyenesbe jönni, teljesen érthetetlen számomra. A Red Bull végre valahára szakított a hagyományaival és kívülálló pilótát szerződtetett Sergio Perez személyében. Ami még szintén megrázhatta az F1-rajongók lelkét az a nagymúltú Williams istálló eladása volt véleményem szerint, de Vettel Astonhoz való távozása és Alonso visszatérése sem volt csekély hírértékű.

1. A Honda kiszáll
2. Perez a Red Bullnál
3. A Williams család eladja az istállót

vettel_5 

Gellérfi Gergő: Néhány igazi bombahírrel örvendeztetett meg minket a koronaidőszak, melyek közül kiemelkedik (számomra legalábbis mindenképp) Fernando Alonso visszatérésének híre, melyet szorosan követ a sorban Sebastian Vettel elküldése a Ferraritól. A harmadik helyre egy olyan hírt írtam be, ami e sorok írásakor (december 14-én) még nem született meg, de bízom benne, hogy a következő 15 napban erre sor kerül: Sergio Perez a Red Bullnál folytatja karrierjét.

1. Alonso visszatér
2. Vettelt elküldik
3. Perez a Red Bullnál

 

Bognár Viktor: Jaj, egy ilyen évben én már nem tudom, mi számított hírnek, ami hírnek számított, az pedig mennyire érkezett váratlanul. No de maradok a pilóta- és csapatmozgásoknál. Nyilván Vettel Ferraritól való távozása a „legnagyobb kaliberű” ilyen, de az utóbbi időben nyújtott teljesítménye fényében nem is ezen húztam fel a szemöldököm, Carlos Sainz utódként való megnevezésének híre jóval nagyobb hatással volt rám. Na nem azért, mert nem érdemelné meg, hanem mert kívülről nézve ez a választás egyáltalán nem tűnt egyértelműnek. Az autósportból soha ki nem öregedő Alonso visszatérését mondanám még, na meg Williamsék távozását, amibe talán sohasem gondoltunk bele, hogy megtörténhet.

1. Sainz a Ferrarihoz igazol
2. Alonso visszatér
3. Távoznak Williamsék

 00120016_840

Balogh Tamás: Ha a vb-címért nem is volt idén nagy harc, a pályán kívül roppant érdekes szezont tudhatunk magunk mögött, egymást érték a nagyobbnál nagyobb és váratlanabbnál váratlanabb bejelentések. Az átigazolási piacról Sebastian Vettel ferraris távozása és Fernando Alonso renault-s visszatérése durranta a legnagyobbat, a Williams tulajdonosváltása és főleg az alapító család háttérbe vonulása pedig egy több mint négy évtizedes korszakot zárt le a Formula-1-ben.

1. Sebastian Vettel távozik a Ferraritól
2. Fernando Alonso visszatér az F1-be
3. Távozik a Williams család

 

Vaszilykó Péter: A 2020-as év legnagyobb jelentőségű F1-es híreit, így az én toplistámat is két kategória dominálja: a koronavírus-járványból fakadó kiesések és helyettesítések, valamint az átigazolások. Visszatekintve az év eseményeire, számomra az eltörölt szezonnyitó jelenti azt a fordulatot, ami egy jól felépített film mintájára sejtette, milyen őrületes időszak vár ránk idén. De a toplistám másik két helyezettje is beleillene egy hollywoodi produkció forgatókönyvébe: a fiatal, sikerre éhes George Russell és a nehéz időszak végén álló, egykor ünnepelt Sebastian Vettel is lehetőséget kap a bizonyításra.

1. Elmarad az Ausztrál Nagydíj
2. Russell helyettesíti a koronavírusos Hamiltont
3. Vettel az Aston Martinhoz csatlakozik

 

A végeredmény: No, ez egészen színes lista lett, ami talán azt jelzi, hogy az átlagosnál valamivel több volt a nem átlagos bejelentés. Bizonyos híreket pedig különböző végükről fogtunk meg, hiszen két különálló, időben is eltérő esemény Vettel Ferraritól való elküldése és az Aston Martinhoz való leigazolása, de még Hamilton koronavírusa és a helyettesének megnevezése is. A legtöbb szavazatot mindenesetre egyértelműen Alonso visszatérése kapta, utána viszont jó nagy a tolakodás.

1. Alonso visszatér 10 pont
2. Vettelt elküldi a Ferrari 5 pont
3. Sainz a Ferrarinál, Perez a Red Bullnál, Távoznak a Williamsek, Kiszáll a Honda, Elmarad az Ausztrál GP 3-3 pont

alo1

Az év pilótája: 1. Max Verstappen, 2. Lewis Hamilton, 3. Sergio Perez

Az év csapata: 1. Mercedes és McLaren, 3. Alpha Tauri

Az év meglepetése: 1. Pierre Gasly és Renault, 2. Daniel Ricciardo

Az év csalódása: 1. Ferrari, 2. Alexander Albon, 3. Sebastian Vettel

Az év újonca: 1. Nicholas Latifi, 2. Jack Aitken és Pietro Fittipaldi

Az év versenye: 1. Szahíri Nagydíj, 2. Olasz Nagydíj, 3. Török Nagydíj

Az év csapatfőnöke: 1. Toto Wolff, 2. Andreas Seidl, 3. Franz Tost

Az év bukása: 1. Grosjean Bahreinben, 2. Tömegbaleset Mugellóban, 3. Leclerc Monzában

Az év balhéja: 1. Az Ausztrál Nagydíj törlése, 2. Az FIA és a Ferrari paktuma, 3. A Racing Point másolási ügye

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: