A Formula-1 terve szerint július 3-5-én fog elkezdődni a 2020-as szezon, az Osztrák Nagydíjjal, és egyre reálisabbnak tűnik, hogy nem egy, hanem két versenyt is tartanak a Red Bull Ringen – csakúgy, mint utána Silverstone-ban, sőt felmerült, hogy a Hungaroringen is, bár erről hivatalos állásfoglalás a magyar pálya részéről nincs.
Két hónap múlva remélhetőleg csillapodik a koronavírus-járvány, de az elővigyázatosság így is elengedhetetlen lesz. Az osztrák pályát képviselő Helmut Marko elmondta, a nézők nélkül zajló futamra a csapatok kis személyzettel utazhatnak csak el, kötelező lesz a vírusteszt és a maszk használata. A Formula-1 motorsportszakmai vezetője, Ross Brawn további részleteket is megosztott: a bajnokság résztvevői minimálisan fognak érintkezni a külvilággal.
„A logisztikai kihívások egyike, hogy mindenki tesztelve legyen és engedélyt kapjon a paddockba való belépésre. Miután ez megtörtént, kívánatos lehetőség, hogy mindenkit a verseny környezetében tartsunk, egyfajta bioszférán belül. Kihívást jelent az is, hogy megtaláljuk azokat a típusú versenyeket, ahol elég jól tudjuk kontrollálni a környezetet” – mondta a Motorsport.com-nak.
„Ausztria ilyen: a helyi repülőtér mindjárt a pálya mellett van, nincs a közelben nagyváros, remek az infrastruktúra a környéken. Nem lesznek motorhome-ak, a pálya létesítménye azonban gondoskodni tud az élelmezésről. Mindenkit ezen a környezeten belül tudunk majd tartani. Ha pedig már ott vagyunk, csábító, hogy a következő héten is legyen egy verseny” – beszélt arról Brawn, miért ideális helyszín a Red Bull Ring.
Egyesekben alighanem felmerül a kérdés: miért van szükség két komplett versenyhétvégére egy helyszínen? A válasz két minimum: egyrészt legalább nyolc futamot kell megtartani, hogy a 2020-as világbajnoki szezonnak minősüljön. A másik fontos szám a 15-ös: ha ennél kevesebb nagydíjból áll a versenynaptár, az F1-et közvetítő tévécsatornáknak szerződésük alapján kevesebb jogdíjat kell kifizetniük. Ezért nyúl a Formula-1 inkább a saját zsebébe és tart nézők nélkül akár két versenyt is a szezon eleji helyszíneken. Ha az évad végéig nem sikerül 15 futamot megtartani, jelentős bevételtől esik el a sport, ezáltal kifizetéskor a csapatok is.
„Sajnos nézők nélkül fog zajlani, ami sajnálatos dolog, a versenyt mégis el tudjuk juttatni a rajongókhoz a tévén és más eszközökön keresztül. Fontos számunkra, hogy megpróbáljuk beindítani a szezont. Ennek egyik oka természetesen a rajongók, akik frusztráltak a halasztások miatt. Izgalmas szezon áll előttünk. Ugyanakkor sok ezer ember megélhetése is fontos. Ez is egy oka, hogy megpróbáljuk beindítani a szezont” – beszélt arról Brawn, hogy a csapatok fenntarthatósága szempontjából is döntő, mikor kezdődik el és hány futamból áll a 2020-as szezon.