Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Nehéz feladat a mai: három egyaránt lenyűgöző újoncteljesítmény közül kell választanunk!
Balogh Tamás: Nagyon erős volt idén a felhozatal, nehéz is volt sorrendet felállítani közülük. Norris elsősorban az időmérőkön villogott, de több rutinnal vélhetően a futamokon is jobban meg fogja szorongatni majd Sainzt. Russell Kubica 21-0-s időmérős elverésével hívta fel magára a figyelmet, Albon pedig év közben kapott előléptetést a Red Bullhoz, ahol majdnem dobogóra is állhatott – bár házon belül ő is elmaradt Verstappentől, végül azért raktam őt a második helyre, mert bő egy éve még az F1-től is rettenetesen messze volt, így nagy teljesítmény, hogy már első szezonja közben odakerült a három nagycsapat egyikéhez.
1. Lando Norris
2. Alexander Albon
3. George Russell
Bognár Viktor: Jaj, de rég volt már ilyen izgalmas és erős újoncfelhozatal: három pilóta, akik teljes mértékben kiérdemelték a feljutást, akik egyaránt büszkék lehetnek a debütálóévükre, és akikből egyaránt ki lehet nézni, hogy egyszer majd akár világbajnokok is lehetnek. Nehéz választani, de engem Albon megvett azzal, hogy 12 futam után élcsapathoz került, Norris a személyiségével is nagy hatást gyakorolt, Russellt meg a körülmények miatt igazából lehetetlen volt bárkihez is viszonyítani. Ami nem hiba, de nyerni azért így nem lehet még újoncszavazást se!
1. Alexander Albon
2. Lando Norris
3. George Russell
Gellérfi Gergő: Talán ebben a kategóriában a legnehezebb a döntés számomra, hiszen nüanszok választották el a három versenyző teljesítményét. Végül Norrisra esett a választásom, aki többször is roppant balszerencsés volt, melyek közül ha csak egy nincsen (például az önhibáján kívüli utolsókörös kiesés Spában), akkor behúzta volna a másodosztály második helyét Sainz mögött. Russell produkcióját nehéz megítélni a Williams gyalázatos autója (és a csapattársa jelenlegi képességeivel kapcsolatos kétségek) miatt, de hungaroringi időmérős köre mindenképpen kalapemelést érdemel, míg Albonnak szezon közben beugorva nehéz dolga volt a Red Bullnál, s míg azt a szintet kétségkívül azonnal hozni tudta, amit előtte Gasly – sőt, valamivel jobbat is –, a nagy áttörés még várat magára.
1. Lando Norris
2. George Russell
3. Alexander Albon
Gobodics Tamás: Nehéz őket összehasonlítani, hiszen mindannyian teljesen más szituációba kerültek, de Russellt a tökutolsó autóban a "kérdéseshogymennyirejó" Kubica ellen abszolút lehetetlen mihez mérni, Alex Albon pedig ugyan nem volt rossz sem a Toro Rossóval, sem a Red Bull-lal, de engem a szezon első felében az amúgy balszerencsés Lando Norris győzött meg legjobban és utána sem történt semmi olyan, ami egyértelműen ez ellen szólna.
1. Lando Norris
2. George Russell
3. Alexander Albon
Héjas Szilárd: Nem volt nehéz ebben a kategóriában a dobogón végezni, hiszen három újoncunk volt 2019-ben. Szerintem Lando Norris egyáltalán nem vallott kudarcot Carlos Sainz oldalán, s egy középmezőnybe való autóval sokszor az első öt-hatban találta magát verseny közben. A második hely Albont illeti meg, aki elbírta a nyomást, hogy első évében a nagycsapathoz került át, a harmadik pedig George Russellé, akit semmivel sem nézek kevesebbe a másik két újoncnál, azonban ezzel a Williamsszel nehéz volt megmutatnia valós tehetségét.
1. Lando Norris
2. Alexander Albon
3. George Russell
Mészáros Sándor: Igen, Russell az egészségesnél jóval nagyobb mértékű támogatást kapott a Williamstől Kubicához képest (vagy inkább vele szemben), de meg is szolgálta a bizalmat. Nem kis teher úgy debütálni, hogy valakit Hamilton utódjának szánnak, neki viszont ez a sors jutott. Teljesítménye kevésbé volt látványos a mezőny leghátsó traktusában, de sokat elmond róla, hogy a nyári szünet ideje alatt még Mattia Binotto is kopogtatott Toto Wolff áll, hogy arról érdeklődjön: amennyiben az évad végén elveszítenék Vettelt, megkaphatják-e legalább kölcsönben egy időre Russellt. Norris bátor és szemfüles megmozdulásaival, szórakoztató személyiségével vált szempillantás alatt elfogadott tagjává a mezőnynek. Albon esetében már az F1-es jelenlét is óriási dolog, mivel egy évvel ezelőtt úgy tűnt, hogy a Formula E-ben lesz kénytelen folytatni a pályafutását. A Toro Rossóból a Red Bullba előléptetve még nagyobb volt a váltás a számára, viszont a teljesítménye és a körülötte lévő felhajtás nincs egyenes arányosságban egymással - utóbbit erősen túlzónak érzem.
1. George Russell
2. Lando Norris
3. Alexander Albon
Strommer Benjamin: A mezőny legfiatalabb pilótája már második nagydíján odapörkölt az „öregfiúknak”, és bár pontból végül alig feleannyit szerzett, mint a csapattárs, a pályafutása csúcsán járó Carlos Sainz, a 11-10-es időmérős mérleg az újonc javára jelzésértékű. Számomra Albon a Red Bullban egyelőre nem mutatta meg, képes-e nagy dolgokra, Russell a Williamsben pedig ha akarta, akkor sem tudta volna.
1. Lando Norris
2. Alexander Albon
3. George Russell
Vaszilykó Péter: A három brit közül az első kettő között minimális volt a különbség, a harmadik pedig bizonyos szempontból fekete bárány, mert a mezőny végén nehéz volt bármi maradandót alkotnia. Talán jövőre kiderül, mire képes valójában.
1. Alex Albon
2. Lando Norris
3. George Russell
A végeredmény: Mindhárom jelölt kapott "győzelmet" szerkesztőségünk valamelyik tagjától, de végeredményben azért elég egyértelműen magasodott ki Norris a trió tagjai közül.
1. Lando Norris 21 pont
2. Alexander Albon 15 pont
3. George Russell 12 pont
Korábbi ranglistáink:
Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Carlos Sainz
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. McLaren, 3. Red Bull
Az év meglepetése: 1-2. McLaren és Carlos Sainz, 3. Charles Leclerc
Az év csalódása: 1. Ferrari, 2. Sebastian Vettel, 3. Haas