DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Nagy F1-es szezonértékelő – Az év csalódása

A meglepetések után jön az ellentétes pólus: az év legkiábrándítóbb teljesítményét nyújtó csapatok és pilóták közül válogattak szerkesztőségünk tagjai, hogy összeálljon a vonatkozó 2019-es toplista.

Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Lássuk, kiknek a 2019-es produkciója volt a legelszomorítóbb a várakozásainkhoz képest!

00119021_913 



Balogh Tamás: A maranellóiak megint elhitették a fél világgal a teszteken, hogy ők a favoritok, ehhez képest ismét csúnyán lebőgtek, főleg a szezon első felében. Vettel esetén nem hittem volna, hogy ennyire nem tudja majd levetkőzni a 2018-as évad második részében látott hibáit, sőt még mélyebbre került a gödörben. Kubica visszatérésétől pedig ugyan nem reméltem sokat, de azért az a 21-0-s csapaton belüli időmérős vereség így is csalódáskeltő.

1. Ferrari

2. Sebastian Vettel

3. Robert Kubica

 

Bognár Viktor: Jó, hát ezt nálam besöpörte a Williams, a nyilvánvaló okokból. Ha tizes listát kellene csinálni, akkor meghúznám azt az ósdi poént, hogy a 2-8. helyeket üresen hagynám, és csak a 9. helyen jönne valaki más, mert annyira kilógtak lefelé a grove-iak. Kubicán megkönyörültem a csapaton belüli favorizációs sejtések okán, Gasly pedig megkönyörült magán a Toro Rossó-s remeklésével. Giovinazzit viszont nem nagyon tudom felmenteni, mint ahogy a Haast sem, amely csapat autói amúgy nem voltak olyan rosszak, mint a tabella sejteti, sok jó időmérőt produkáltak, de aztán a futamon való süllyedésük olyan biztos volt, mint a kovalens kötés.

1. Williams

2. Haas

3. Antonio Giovinazzi 

 

Gellérfi Gergő: Igazság szerint ennél a listánál érzem a leginkább kevésnek a 3 helyet, ugyanis ebben a kategóriában egy top10-et is gond nélkül össze tudnék rakni – viszont az első kettő semmiképp sem lehet kérdéses. A Ferrarinak úgy nem sikerült egy egyéni bajnoki dobogót sem összehoznia, hogy a hétvégék minimum felén az övék volt a leggyorsabb autó, amiben a csapat impotens vezetésén túl az abszolút formán kívüli Vettelnek is nagy szerepe volt. A négyszeres világbajnok egyetlen igazán jó hétvégéjén sorsdöntő hibát ejtett, egyetlen győzelmét egy vitatható taktikai húzásnak köszönhette, összességében pedig magatartása rendkívül kártékony volt csapatára és a fejére növő csapattársára is. A harmadik helyre sok jelöltem lett volna, végül a Williams került oda azzal, hogy sikerült az egykori Caterham (sőt, inkább a Virgin) szintjére zuhanniuk, nem is beszélve a teljesen méltatlan bánásmóddal, amivel versenyzőjüket, Robert Kubicát „megtisztelték”…

1. Ferrari

2. Sebastian Vettel

3. Williams

vet 

Gobodics Tamás: A Ferrari kétszer is szerepel a listán, egyszer a csapat borzalmasan elrontott autójával és a szezon közbeni pilótahelyzet rossz menedzselésével (hogy mást ne tegyek már hozzá), illetve Sebastian Vettel teljesítményével - a német idei bakiparádéja óriási csalódás volt, elindult ugyan nála valami már 2018-ban is, de ez a szurkolóit alighanem hidegzuhanyként érte. Ide kell sorolni még a Renault-t is, rajtuk már csak nevetni lehet: ígéretdömping, csúfos felsülés, vagy magyarázkodás - most legalább ez utóbbi nem volt olyan vérlázító, mint korábban, a legtöbbször elismerték, hogy rossz munkát végeznek. 

1. Ferrari

2. Sebastian Vettel

3. Renault

 

Héjas Szilárd: Ez egyértelmű: a Williams! Hihetetlen, hogy a 2014-es tündöklésük óta micsoda mélyrepülésben vannak, és még elképesztőbb, hogy a tavaly összekapart 7 pontocskát is alul tudták múlni – nem is kevéssel. Jövőre már tényleg csak az maradt, hogy pontot se szerezzenek, de ezt azért nem szeretném látni. A második hely itt Sebastian Vettelé, aki hibát hibára halmozott, és csak kereste önmagát; a harmadik pedig a McLarenek és az Alfák között a Red Bull-lal kullogó Gasly, aki azért év végére valamennyire összeszedte magát.

1. Williams

2. Sebastian Vettel

3. Pierre Gasly

 

Mészáros Sándor: Bajnoki remények után hidegzuhany a nyitányon és megalázó szerep a nyári szünet végéig. Talán nem túlzás azt mondani, hogy a Ferraritól - kiváltképp a topkategóriás pilóták közül magát a jelek szerint kiíró Vetteltől - mindenki többet várt. Az évad zömében csak szánakozva lehetett rájuk tekinteni, és egyelőre az is megállja a helyét, hogy amennyire zseniális volt Mattia Binotto technikai igazgatóként, annyira harmatos csúcsmenedzserként: az egész szervezet kordában tartása idén még nehezen kezelhető feladat volt számára. A Haas egy éve a tabella 4. pozíciójáért harcolt, idén viszont szó szerint kifeküdtek: elég volt egyetlen elszúrt fejlesztési csomag ahhoz, hogy olyan labirintusba kerüljenek, amiből nem is találtak ki. A helyzetük egyébként azt is tökéletesen mutatja, hogy mennyire elképesztően komplikált és kiélezett manapság az F1. Dobogóra kívánkozik a Williams is, de velük kapcsolatban legalább tudjuk, hogy véres belharc áldozatai lettek az idei évre, a Renault esetében viszont nincs ilyen magyarázat. Gyári csapat, nincs hiány sem pénzben, sem infrastruktúrában, sőt, idén Ricciardo személyében már egy sztárpilóta is rendelkezésre állt, de így is csúfosan felsültek - pláne a motorjaikat használó McLaren szereplésének fényében. 

1. Ferrari

2. Haas

3. Renault

ha_1 

Strommer Benjamin: Félreértés ne essék, óriási eredménynek tartom Robert Kubica visszatérését, de tény, hogy ennél a szezonnál – sérült kar, kritikán aluli Williams és Russell bizonyítási vágya ide vagy oda – mindenki sokkal-sokkal többet várt volna tőle. A csapatok között a Williams visszaesésénél is lehangolóbb volt látni a Haas tempóvesztését és különösen ezt övező tanácstalanságát. A dobogó legalsó fokát Gaslynek ítélem, aki finoman szólva sem ütötte meg az akármelyik topcsapatnál elvárható mércét.

1. Robert Kubica

2. Haas

3. Pierre Gasly

 

Vaszilykó Péter: A Mercedes legnagyobb kihívójaként a Ferrari évről évre jelen van ezen a listán, de én nemcsak az újabb második helyezése miatt jegyzem itt a vörösöket, hanem azért is, mert hagyták elmérgesedni a pilótáik közötti kapcsolatot. Hasonló volt a helyzet a tavaly még ötödik helyet megszerző Haasszal, aminek ráadásul az egész éve elment az autó miatt. Vettel pedig továbbra sem találja magát, s talán mélyebben van, mint valaha.

1. Ferrari 

2. Haas

3. Sebastian Vettel

 

A végeredmény: Ferraris dolgok uralják a dobogónkat ebben a kategóriában, hiszen még a Haas autóiban is az a technika dübörög - noha ők talán épp azt okolhatják legkevésbé a gondjaikért. A Ferrari csapatként azonban 2016 után ismét az élen zárta csalódási listánkat, ráadásul saját versenyzőjével, Sebastian Vettellel a nyomában. 

1. Ferrari 15 pont

2. Sebastian Vettel 9 pont

3. Haas 8 pont

4. Williams 7 pont

5. Robert Kubica 4 pont

6-7. Pierre Gasly és Renault 2 pont

8. Antonio Giovinazzi 1 pont

fer_1

Korábbi ranglistáink:

Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Carlos Sainz

Az év csapata: 1. Mercedes, 2. McLaren, 3. Red Bull

Az év meglepetése: 1-2. McLaren és Carlos Sainz, 3. Charles Leclerc

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: