Idén is elkészítettük hagyományos F1-es évértékelőnket, amelyben az év utolsó napjain szavazunk a szezon legjobb, legrémesebb vagy éppen legemlékezetesebb szereplőiről és történéseiről. Mai kiadásunkban az év csapatát keressük.
Balogh Tamás: Ami igaz volt Hamiltonra, az elmondható csapatáról is: a szezon első harmadát valósággal letarolták, s utána sem igazán hibáztak, rendre kihasználták az adódó lehetőségeket akkor is, amikor már nem feltétlenül övék volt a leggyorsabb autó. A McLaren hatalmasat lépett előre idén, a középmezőny többi csapatát a hétvégék többségében simán maga mögött hagyta. A Red Bull pedig talán minden várakozást felülmúlt a Hondára váltást követő első idényében.
1. Mercedes
2. McLaren
3. Red Bull
Bognár Viktor: Mindig érdekes, hogy ki hogyan fogja meg ezt a kérdést, mert egy csapat teljesítményét annak összetettsége miatt sok szempontból lehet értékelni. Milyen pilótákat választottak? Hogyan kezelték a konfliktusaikat? Mennyire remekelt a stratégiai részleg? Milyen sűrűn romlott el az autó? Vagy egyszerűen csak nézzünk rá a konstruktőri tabella végeredményére? Na jó, igazából ezekkel a kérdésekkel csak próbáltam egy kis drámai hangvételt adni annak a szavazásnak, amit úgyis megint a Mercedes nyer. És hát azért, mert minden fenti kérdésre nekik van a legjobb válaszuk.
1. Mercedes
2. Red Bull
3. McLaren
Gellérfi Gergő: A pokol mélységes bugyraiból tért vissza az F1 felsőházába a McLaren, s a szezon egészét tekintve vitathatatlanul ők voltak a három nagycsapat mögötti negyedik erő, ami megsüvegelendő teljesítmény a hosszú éveken át tartó szenvedést követően. A Mercedes szép lassan elköszönhet a domináns istálló szerepétől, fölényes bajnoki címüket legalább annyira köszönhetik a Ferrari szerencsétlenkedéseinek, mint saját maguknak. A Toro Rosso azzal érdemelte ki a harmadik helyet, hogy az anyacsapattól kiakolbólított versenyzőket nem csupán a keblére ölelte, de mindkettőt dobogóra is juttatta, tökéletesen használva ki a lepattanókat a szezon két káoszfutamán.
1. McLaren
2. Mercedes
3. Toro Rosso
Gobodics Tamás: A Mercedes a szezon eleji fejlesztésekkel, majd az egész év tökéletes lemenedzselésével nálam kérdés nélkül zsebelte be az első helyet - ismét. A McLaren óriási fejlődésen ment keresztül, úgyhogy mindenképpen helye van a top3-ban, a Toro Rossót pedig a két bravúrdobogó miatt tettem be ide - meg mert se a Ferrari, se a Renault, se a Williams nem jöhetett szóba, és kezdtek fogyni az opciók...
1. Mercedes
2. McLaren
3. Toro Rosso
Héjas Szilárd: Az én olvasatomban jelentős előrelépést talán csak egyetlen istálló tett idén, ez pedig a McLaren volt, azonban ez még nem elég az első helyhez. A pilótáit és az alkalmazottakat is végig nagyszerűen kordában tartó és a csúcson maradó Mercedes teljesítménye ugyanis megsüvegelendő. A harmadik helyre a Red Bullt rangsorolnám, leginkább a Honda által mutatott fejlődés miatt.
1. Mercedes
2. McLaren
3. Red Bull
Mészáros Sándor: Már nem lehet azzal vádolni a Mercedest, hogy az övék a legerősebb motor, mégis sikerült folytatni a dominanciát, ráadásul úgy, hogy a felkészülési időszak alapján erre vajmi kevés sanszuk volt. Az idei produkciója újfent megmutatta, hogy mennyire dinamikus alakulatról van szó, és semmi kétség: ezt a Mercedest még a fanyalgók is a történelem egyik legjobb csapataként fogják emlegetni évek, évtizedek múlva. A Red Bull felülmúlta az előzetes elvárásokat a Hondával szövetkezve és idei produkciójuk alapján inkább tőlük lehet bajnoki izgalmakat remélni 2020-ban, nem pedig az idén sokszor gyámoltalan cserkészcsapatra emlékeztető Ferraritól. A McLaren még mindig messze áll a régi fényétől, de amit idén láttunk, az már igazán ígéretes: Andreas Seidl személyében remek vezető áll a csapat élén, így van remény arra, hogy a javuló tendencia 2020-ban is folytatódik.
1. Mercedes
2. Red Bull
3. McLaren
Strommer Benjamin: Nincs annál nagyobb bizonyítéka, mennyire értenek a Red Bullnál ahhoz, hogyan kell F1-es versenygépet építeni, mint az, hogy miután futamokat nyertek egy más csapatok autóiban középszerű motorral (Renault), futamokat nyertek egy más csapatok autóiban középszerű motorral (Honda). A Mercedes hatodik duplájával történelmet írt, a Ferrarinál pedig ismét igazán gyors versenyeszközt építettek – amelynek jóval több futamot illett volna nyernie háromnál.
1. Red Bull
2. Mercedes
3. Ferrari
Vaszilykó Péter: A hibrid éra királya továbbra is a német márka, Toto Wolff az F1 valaha volt egyik legjobb csapatvezetőjeként igazgatja az istálló dolgait. A McLaren belső átalakításának megértek az első gyümölcsei, a Red Bullban pedig évek óta ott van a világbajnoki potenciál, és az idén összehozott csomaggal csak idő kérdése, mikor lépnek a Mercedes sarkára.
1. Mercedes
2. McLaren
3. Red Bull
A végeredmény: A Mercedes annyira leuralta a piacot, hogy talán már csak ellenzéki összefogással lehetne leváltani, de a formula.hu-nál nem kerültek előtérbe ilyen szempontok, szóval az a nagy helyzet, hogy - akárcsak a vb-címeket - zsinórban hatodik évben ők nyerték a szerkesztőségi szavazásunkat. A McLaren emberemlékezet óta nem szerepelt az év legjobb csapatainak top3-as listáján, a Ferrari pedig ilyen alakítással egy darabig még nem is fog.
1. Mercedes 22 pont
2. McLaren 13 pont
3. Red Bull 10 pont
4. Toro Rosso 2 pont
5. Ferrari 1 pont
Korábbi ranglistáink:
Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton, 2. Max Verstappen, 3. Carlos Sainz