Amikor 2006-ban Fernando Alonso már második világbajnoki címét zsebelte be, senki nem gondolta volna, hogy úgy távozik majd a sorozatból tizenkét évvel később, hogy nem sikerült újra a csúcsra jutnia. Pedig közben a McLaren és a Ferrari pilótájaként is köszönthettük és soha egyetlen szakértő sem vonta kétségbe hatalmas tehetségét, Max Verstappen is az egyik legjobbnak tartja. A Ferrari azonban már közel sem hozta az előző évtizedben mutatott tempóját, a McLarennél pedig először Lewis Hamiltonnal akadt folyamatos összetűzése. Másodszor pedig teljes baklövésnek bizonyult Wokingba igazolnia, mivel a McLaren 2015-től éveken át csak látványosan szenvedett.
A spanyol igyekezett mindig a legtöbbet kihozni az autóból, de akkora volt a hátrány, hogy az ötödik helynél előrébb sosem jutott. 2017-ben és tavaly a belga Stoffel Vandoorne lett a csapattársa, a fiatal újonc pedig nem sok sót evett meg nagynevű csapattársa mellett. A GP2 2015-ös bajnoka most el is magyarázta, miért.
„Sosem volt problémám személyesen Alonsóval, de mindig az volt a csapatnál, amit ő akart. Mindig volt két-három, magas beosztású ember, aki gondoskodott arról, hogy állandóan úgy menjenek a dolgok, ahogy azt Alonso szerette volna. Az istálló minden támogatást és plusz energiát Fernandóba fektetett. Minden pilóta profitálna az extra alkatrészekből és jobban teljesítene, mint a csapattársa” – nyilatkozta Stoffel Vandoorne a Sport/Voetbalmagazine hasábjain.
2018-ban minden egyes időmérőn a spanyol bizonyult gyorsabbnak a gárdán belül, bár Alonso rendszeresen nyilatkozta, hogy Vandoorne a valaha volt leggyorsabb csapattársa. „A statisztika szerint sosem végeztem Alonso előtt, de látható, hogy én jártam hozzá a legközelebb. A McLaren sosem mondta a szemembe, hogy ne győzzem le Fernandót, de igen gyakran kértek engem a versenyek során, hogy engedjem őt előzni. Amikor ilyen szituációban voltunk, szinte mindig jött is a kérés.”
„Az egész Formula-1 egy meglehetősen hamis világ, ahol egy irányba haladunk, de valójában mindenki csak a saját érdekét helyezi előre. A Formula-E-ben, Le Mans-ban és a WEC-ben nyers versenyzéssel találkozhatunk, ott valóban a versenyzés a legfontosabb és nem a politika. A Formula-E pedig kifejezetten nagy kihívás és az itt szerepet vállaló pilóták nagy része az F1-ben is megállná a helyét” – tette hozzá Vandoorne, aki éppen ezen a hétvégén kezdte meg pályafutása második FE szezonját.