Nem sokkal azután, hogy célba értek a versenyzők Suzukában, máris azzal kellett szembesülniük, hogy változik a futam végeredménye a befutási sorrendhez képest. Az FIA vizsgálatot indított, hogy miért jelent meg a kockás zászlós jelzés a paneleken már az 52. kör végén.
A szabályok azonban szigorúan veszik a kockás zászlót (még ha ez elektronikusan, fénypanelen is jelenik meg), ez ugyanis azonnal véget vet a versenynek, teljesen mindegy, hogy tévedésből láthatják-e a pilóták. Az egyik legemlékezetesebb eset 2018-ban, Montrealban történt, amikor Winnie Harlow modellt kérték fel a futam leintésére, ám ő tévedésből már két körrel a versenytáv vége előtt leintette Vettelt és a mezőnyt.
A szabályzat 43.2-es pontja kimondja: „Bármilyen okból is jelenik meg a verseny végét jelző fény-, illetve zászlójelzés a teljes táv, vagy a kétórás versenyidő megtétele előtt, azonnal magával vonja, hogy a futamot befejezettnek kell tekinteni és azt a kört kell a végeredmény szempontjából érvényesnek tekintetni, amikor a futamot vezető pilóta utoljára áthaladt a célvonalon.”
Ez ugyan az élmezőnyben nem jelent semmilyen változást, de kicsit hátrébb jócskán változnak a pontszerzők. A legjobban a Racing Point versenyzője, Sergio Perez járt, aki az utolsó kör elején koccant Pierre Gaslyval, odacsapta autóját és kiesett, így viszont kilencedikként mégis értékelik és két pontot szerez. Nico Hülkenberg elveszít egy pontot, mivel kilencedik helyett tizedikként rangsorolják, míg Lance Stroll mégsem szerez pontot, mivel tizedik helyett tizenegyedikként végzett.
Az FIA egyelőre nem tudja, miért jelent meg a kockás zászlót jelző fénypanel a kelleténél korábban, jelenleg is vizsgálják, hol került homokszem a gépezetbe.