DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Grosjean: Legalább már tudjuk, mi a baj

Romain Grosjean úgy fért be a top 10-be a Haasszal, hogy egyébként nem volt elégedett az autójával, Kevin Magnussen viszont egy tizenötödik helynél nem tudott többet elérni. De legalább már el tudnak indulni valamerre az autóval kapcsolatos munkákban.

Ahhoz képest, mennyire végletes teljesítményt nyújt idén a Haas, Romain Grosjean kilencedik helye még csak nem is különösebben rossz eredmény - az állatorvosi ló egyre inkább Kevin Magnussen, aki csak tizenötödik tudott ma lenni. Úgy néz ki, a franciánál tartósan is beválik a régebbi (konkrétan a legelső) specifikációjú autó, ezek után pedig egyre magabiztosabban kezdett arról beszélni, hogy ha még nem is oldották meg, de legalább már tudják, mi a probléma a csapatnál. Az autóval, a fejlesztésekkel...

Kollégánk is ott volt a leintés után, amikor Grosjean erről beszélt. „Ha meleg van, a régi autó működik jobban, ha lehűl az idő, az új kezd gyorsabb lenni. Értjük már, hogy ez miért van, és bár erről nem beszélhetek, tudjuk, mit kell csinálnunk ahhoz, hogy megoldjuk ezt a problémát. Hockenheim bizonyos szempontból jó volt a különböző autóink megértése szempontjából, bizonyos szempontból nem, viszont az egyértelmű, hogy jobban állunk ebben, mint eddig. Remélhetőleg holnap is itt tudunk majd maradni, de a versenytempó egy más téma.”

Grosjean újra szeret beülni az autójába. „Még akkor is, ha egyébként az autónak nem feltétlenül fekszik ez a pálya. A középső szektorban hiába vannak lassú kanyarok, amit az autó nem szeret, nagyon jó volt ott végigmenni.”

00119017_621



A francia nem érzi reménytelennek a versenytempót sem. „Tanultunk sokat délelőtt ezzel kapcsolatban. Kell egy jó rajt és egy jó első néhány kör, na meg az, hogy rájöjjünk, meddig is fogják bírni a gumik a verseny során. Főleg a lágy lesz érdekes.”

Magnussen valahol lélekben felkészült a legrosszabbra, csak nem így. „Tudtuk, mik ennek az autónak a tulajdonságai, de mégis nagyon kemény úgy kiesni a Q2-ben, hogy a Q1-ben még negyedikként jutsz tovább. Minden körben tanulnunk kell az autónkról. Innentől pedig pláne érthetetlen, hogy lettünk egyik szakaszról a másodikra egy másodperccel lassabbak. Miért? A második körben már tapadás sem volt, de mondtam, menjünk, hátha mindenki lassult, nem csak én. De senki nem lassult ennyit.”

Magnussen azt tudja, hogy lassúak voltak, azt viszont nem, hogy miért. „Rendben, nagyobb volt a szél és volt némi forgalom is a kivezető körön. De nem tudjuk, melyik miatt nem tudtuk úgy működésre fogni az autót. Talán a szélnek volt a legnagyobb hatása. Azt tudjuk, hogy a hőmérsékletnek hatása van az autóra, de nem volt akkora a változás, hogy ennyit lassuljunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: