DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Hamilton fel akarta adni a versenyt

A Német Nagydíjat sokáig vezető Lewis Hamilton egyáltalán nem kérte, hogy esőgumit kapjon a kerékcseréjénél, a hajrában pedig, második kicsúszása után ki akart állni, de csapata nem engedte.

Lewis Hamilton az elmúlt hétvégét betegen versenyezte végig Németországban és bár az időmérő edzésen megszerezte az első rajtkockát és a futamon is sokáig úgy tűnt, nemigen lesz ellenfele, végül a kiszámíthatatlan körülmények vele (és sok más pilótával) is kibabráltak, jelentősen visszaesett és csak tizenegyedikként futott célba. Végül az Alfa Romeók büntetésének köszönhetően két pontra így is szert tett.

A Charles Leclerc kiesését követő bokszkiállási hullámot nevezte a brit a verseny fordulópontjának, Andrew Shovlin, a Mercedes egyik főmérnöke azonban kifejtette, hogy az ötszörös világbajnok is egyértelműen úgy gondolta, a slick abroncsok lesznek megfelelőek az egyre száradó pályára, csak arról ment kisebb vita, hogy melyik keveréket használják.

„A párbeszédünk arról zajlott, hogy melyik típusú száraz gumit kapja. Mi eredetileg a közepes abroncsokra gondoltunk, mert az időjárásjelentés és minden egyéb jel is arra mutatott, hogy tovább szárad a pálya és csak a közepesekkel tudtuk volna garantálni, hogy újabb kerékcsere nélkül a leintésig kitart a gumi” – idézi Shovlint a Gpblog.com szakportál.

Hamilton véget vetett volna futamának, de csapata nem engedte kiállni


„Lewis ekkor azt mondta, hogy az túl kemény keverék lenne, ezért kapta végül a lágyat. Utólag persze tudjuk, hogy szóba kellett volna jönnie az átmeneti (intermediate) esőguminak is, de akkor kizárólag a közepes és a lágy került a látókörünkbe” – tette hozzá a főmérnök.

A közvetítésben nem hallható rádióbeszélgetés pedig arról tanúskodik, hogy amikor Lewis Hamilton másodszor is kicsúszott és utolsónak esett vissza, fel akarta adni a viadalt, de a csapat lebeszélte erről és végül igazuk lett, mert a két Alfa Romeót visszasorolták, ezzel Hamilton nem tizenegyedikként, hanem kilencedikként zárt, két pontot bezsebelve ezzel.

Amikor az 53. körben másodszor perdült meg Hamilton, rögtön behívták a bokszba kerékcserére. „Adjuk fel a versenyt, állítsuk le az autót” – kérte ekkor az ötszörös világbajnok. Pete Bonington versenymérnök visszautasította ezt. „Negatív, Lewis, negatív. Mindig jöhet új lehetőség” – jött a válasz. Két pontot ért a brit ásznak ez a reakció, amivel a kieső Valtteri Bottasszal szemben 41 egységre növelte előnyét az összetettben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: