DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Négy pontban összegezték a versenyzők, mit akarnak

A legutóbbi genfi ülésen Grosjean és Vettel négy pontban prezentálta a szabályalkotóknak, milyen irányt akarnak a pilóták 2021-ben. Visszahoznák a tankolást, de nem az izgalom, hanem a könnyebb autók érdekében.

A 2021-es szabályalkotási folyamatból a csapatok, az FIA és a Liberty Media mellett a versenyzők is kiveszik részüket. A korábbi párizsi tanácskozásra Lewis Hamilton és Nico Hülkenberg utazott el, a héten Genfben Sebastian Vettel és Romain Grosjean vett részt, akik a pilóták szövetségét, a GPDA-t képviselték, és a francia elmondása szerint négy pontban összegezték versenytársaik akaratát.



„Hosszú volt, de ami nagyon fontos, hogy a versenyzők is szerepet kaptak. Négy egyértelmű pontunk van arról, milyen irányt szeretnénk. Emellett beszéltünk néhány dologról, melyek szerintünk teljesen feleslegesek a show javítása szempontjából. Helyette a négy pontot kell szem előtt tartani, nekünk pedig továbbra is nyomást kell gyakorolnunk, hogy segíthessük jobbá tenni az F1-et. A GPDA által prezentált négy pontba beleegyezett minden versenyző” – mondta az Autosportnak Grosjean, a GPDA igazgatója.

„Az első pont a gumik. A második az aero. A harmadik a tömeg. A negyedik pedig a csapatok között elosztott pénz. Ha ezt a négy pontot megoldják, akkor minden jó lesz” – beszélt a Haas versenyzője röviden a GPDA pontjairól. A prezentáció pozitív fogadtatásra talált: „Nagyon kedvező volt a visszhangja, Jean Todt is támogatott minket.”

Grosjean részletesebben az autók tömegére tért ki: a versenyzők gyakran panaszkodnak az évről évre emelkedő minimumsúlyra, amely jelenleg 740 kilogrammnál tart, ez azonban üzemanyag nélkül értendő. A problémára a Jean Todt FIA-elnök által szorgalmazott futam közbeni tankolás lehet megoldás.

„Semmiben nincs még megegyezés, mi, a GPDA viszont akarjuk. Nem azért, mert azt gondolnánk, hogy a versenyen sokat dobna, hanem azért, mert segítene az autó tömegét csökkenteni. Átmeneti segítség lenne, amely 60-70 kilogrammal lejjebb szorítaná az autók súlyát a rajtnál, továbbá a gumik túlmelegedését is visszafogná. Amikor én 2009-ben kezdtem, 605 kg volt a limit, most már 740-nél tartunk. Ez 140 kg különbség, a lassú kanyarokban érződik is, hogy az autók nehezek. A rajtnál pedig még nagyobb a tömeg, 850 körül.”

„Ezt túl soknak tartjuk: és akkor még szó van 18 colos kerekekről, ami újabb 25 kg, az egységes fékrendszer megint 8 kg. Tehát állandóan emelünk és emelünk, miközben mi kisebb tömeget szeretnénk” – mondta Grosjean, aki elárulta, a versenyzők részéről még egy új motorformula ötlete is felmerült: „Az jutott először eszünkbe, hogy legyen V10, és ezzel spórolunk 150 kilót. Azonnal mondták, hogy nem opció!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: