Folyamatosan zajlanak a háttértárgyalások a sportágban a 2021-es változásokról: egyelőre sokkal több a pletyka ezzel kapcsolatban, mint kézzelfogható információ, annyi azonban biztos, hogy októberben véglegesítik majd a tervezetet a Forma-1 vezetői.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke Silverstone-ban követ hajított az állóvízbe, és arra bíztatta a sportág első embereit, hogy fontolják meg a tankolás újbóli bevezetését – melyet csaknem tíz évvel ezelőtt biztonsági és anyagi megfontolásokból töröltek el.
„Személy szerint szívesen látnám újra a tankolást, akárcsak egy tanulmányt a pozitív és negatív hatásairól” – idézte a Motorsport a francia sportdiplomatát. „Az autók kezdenek nehézzé válni, erről már beszéltünk korábban. Folyamatosan harcolok azért, hogy elemezzük ki, milyen következményei lennének a tankolás visszatérésének, mert ha ez megtörténik, az autók könnyebben lesznek a rajtnál, és egyúttal kisebbek is.”
Todt gondolatai azért is érdekesek, mert a 2021-es módosítások többsége csökkenteni hivatott a költségeket, a tankolás bevezetése azonban szembe menne ezekkel a törekvésekkel. A csapatoknak komoly infrastrukturális beruházásra lenne szükségük, az elnök azonban szkeptikus ezzel kapcsolatban: „Amikor azt hallom, hogy ezzel növekednének a költségek, csak mosolyogni tudok. Amikor látom a motorhome-ok méreteit, nem hinném, hogy épp a tankolás ára lenne az, amely útjában állna a bevezetésnek.”
A rajongók véleménye korábban is megoszlott a tankolással kapcsolatban: tény, hogy új színt vitt a versenyekbe, azonban jelentősen csökkentette a pályán történő előzéseket, ugyanis a pilóták inkább nyertek pozíciót a bokszutcában, mint test-test elleni csaták során. Sebastian Vettel egyébként visszasírja azokat az időket, szerinte a futamok akkoriban sprintversenyek voltak, amikor a pilóták saját és autóik határait is feszegetni tudták.